Annons

Platt och tråkig blid del 3

Produkter
(logga in för att koppla)

Busfredrik

Medlem
IMG_1026.jpg









Denna bild har jag haft som tränings motiv. Jag har försökt anpassa min nivå till min kamera. Mitt objektiv på 18 - 55mm funkar väl sådär jag tycker personligen att den inte ger mig det jag vill ha.Tyvärr jag lyckades inte bifoga bilden i högre kvalitet än i JPEG så den riktiga bilden ser mycket bättre ut än så där.

I denna bild skulle jag vilja ge bilden känsla av att denna lilla söta ängeln är så liten och utsatt.
har ni några tips? väldigt tacksam för svar.
jag vill förresten tacka för alla vänliga och konstruktiva kommentarer som jag fick tidigare. Roligt att man tas på allvar. jag tar av hatten för er.
 
Tja det är svårt att svara på. Men det första du ska göra om du vill att ängeln ska se utsatt ut är att sätta den i en miljö som gör att den ser utsatt ut, t.ex. liggandes med huvudet snett neråt i en snödriva, och i bakgrunden kunde det finnas människor som passerar oberörda förbi. Men försök hitta på nåt eget... En bordsduk under ängeln gör iaf inte att den ser speciellt utsatt ut. På bilden störs jag också av att den är en kraftig skugga som går över ansiktet på ängeln. Försök undvika detta.

Lycka till!
 
Rent spontant skulle jag nog själv ha sett till att ängeln blir mindre, och att den placeras i nedre högra eller vänstra delen av bilden. Tror att det bildmässigt/kompositionsmässigt ger mer känsla av utsatthet än en ganska stor centrerad ängel.
 
Tja det är svårt att svara på. Men det första du ska göra om du vill att ängeln ska se utsatt ut är att sätta den i en miljö som gör att den ser utsatt ut, t.ex. liggandes med huvudet snett neråt i en snödriva, och i bakgrunden kunde det finnas människor som passerar oberörda förbi. Men försök hitta på nåt eget... En bordsduk under ängeln gör iaf inte att den ser speciellt utsatt ut. På bilden störs jag också av att den är en kraftig skugga som går över ansiktet på ängeln. Försök undvika detta.

Lycka till!




tackar för tipset
jag lekte med tanken att få det stora mörkret bakom ängeln att som omsluta och få ängeln att se mindre ut plus att se utsatt. jag tror jag blev för fokuserad på det och glömde det viktiga.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.