Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Plåta på Arlanda

Produkter
(logga in för att koppla)

StudioG

Aktiv medlem
Hejsan !!

För ett par Månader sedan fanns det ett inlägg om att plåta flygpplan på Arlanda !! Ni var ett gäng som skulle åka dit å plåta. Nu kommer jag ju till Sthlm 20 Okt och har planer på att åka förbi Arlanda och fota lite !! Men var finns stället som man har bra sikt ut över start o landningsbanorna .. Tackar för tips och orkar någon rita en karta över området där man kan stå å plåta så maila dej gärna till mej ..
 
Eventuellt har jag tid att ta med dig in på området. Kolla lite och fota vårt flygplan på nära håll. En Airbus 310(FedEx) i fraktversion som står och vilar hela dagen på Arlanda.

Man kan göra rätt häftiga bildspel eller kollage med extrema närbilder av fpl-detaljer m.m.

Tyvärr får du inte fota andras plan...man får bara fotografera "sin egen verksamhet" innaför stängslet.

Detta förutsätter att jag får ditt personnummer senast dagen innan så jag kan anmäla dig till bevakningen.
 
Tusen tack för dom helt otroligtg fina tipsen.. Och Mats. Jag hör av mej i början på veckan ifall jag kommer förbi. Otroligt vilka fina foton på alla flyplan alltså .. Tack än en gång !!

Mvh Glenn
 
Jag tar och livar upp denna tråd igen.
Är det några som har några planer på att åka ut till arlanda o fota lite i sommar?
Vi är 2 st från eskilstuna som funderar på att åka ut nån dag i sommar.
Finns det fler intreserade?
 
När jag kom hem från Storuman i
söndags, passade jag på att fota
flygplan som precis, hade lyft från
marken bland annat.


Skulle väldigt gärna vilja tillbaka
för att enbart ta bilder, då.
 
Då är vi iaf. 4 st intreserade, vilka dagar skulle passa er?
Vi kan i stort sett vilka dagar som helst med ca 1 veckas framförhållning.
 
För min del så skulle det nästan passa med vilken dag som helst. Dock inte den här och nästa vecka. Jag har 6 mil till Arlanda. Bor straxt norr om Norrtälje.
 
Vi återkommer så fort vi har hunnit ta en fika med Eskilstuna-killarna som också är intresserade av att följa med. Vi hoppas träffa dem den här veckan.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.