ANNONS
Annons

Plåta mopeder?

Produkter
(logga in för att koppla)

Albwah

Aktiv medlem
Tja!

Imorgon ska jag plåta några kompisars mopeder här i Helsingborg. Så jag undrar om någon har något tips om ljussättning, miljö etc.

Hur tror ni blir snyggt att ljussätta? Jag har nu bara en extern blixt, denna kan man ju köra som slav så att man får ljus från två håll, från den externa och den interna samtidigt.

Och miljö? Jag tror själv att det borde bil ganska snyggt i lite skitig och sliten miljö. Någon som vet nåt bra ställe för detta i Helsingborg? helst i centrum.

Mvh
Albin

En bild ide som är lite klassisk är att åka ned till hamnen och ta lite bilder med containrar i bakgrunden, belysningen kanske skall vara uppeifrån med ganska liten ljuskägla, så att omgivningen blir mörk med undantgag för några gatulampor på långt avstånd.

Hamnen är ju en ide. Problemet är bara hur man tar sig in i hamnen där det finns conteinrar. Någon som har nån ide om hur man kan fixa detta?

Även om du vill ha ett hårt ljus så kan lite upplättning med en reflexskärm eller lite aluminiumfolie ge ett mer nyanserat och mindre platt ljus.

Det kan nog bli rätt snyggt som du säger, men jag hinner ju inte få hem en reflexskärm till imorgon eftermiddag ;) men en pappskiva och en bit folie borde funka ganska bra som tillfällig lösning.

Softboxen tänkte jag också lite på för att jag plåtar nu en del porträtt och produker så därför va den lite intresannt.

ANNONS