Annons

Pixxass

Produkter
(logga in för att koppla)

VisionQuest

Medlem
Hej!
Har en del funderingar angående ett eventuellt tysklandsköp.

1:Kan man lita på PIXXASS, att man inte får en tegelsten exempelvis?=)

2:Dom av er som har betsällt från PIXXASS, hur lång leveranstid har ni haft/kan man räkna med om dom har alla varor i lager?

3:Har läst att många av er skriver om "cashback" men har inte lyckats klura ut vad detta är, nån som har ett begripligt svar?=)

Till sist, är det samma menyspråk på de kameror som säljs där och här hemme i sverige, så man inte får en kamera där det anbart går att välja tyska som språk=p

Tacksam för alla svar jag kan få=)
 
1. Ja. Köpte en EOS 5D + tillbehör via postförskott från dem. Inga tegelstenar! ;-)

2. Om en vara finns i lager indikeras på deras hemsida, men fråga för säkerhets skull. Finns grejorna i lager bör leveransen inte ta mer än 2, 3 arbetsdagar.

3. Cashback är en slags återbäring man kan få från Canon. 2800:- för en 5D, men Canon erbjuder också återbäring på en del av sitt tillbehörssortiment, exempelvis 925:- tillbaka vid köp av en 17-40/4 L.

4. Menyspråket väljer du själv på kameran. Däremot får du nöja dig med en handbok på tyska. Engelsk finns att ladda ned från nätet och enligt uppgift ska det också gå att köpa en svensk direkt från Canon.
 
Jag beställde en KM D5D från dom.
Efter tre dagar ringde budet på dörren med kameran.
Jag betalade direkt till budet.
No problems alltså och jag vet fler som beställt därifrån också utan problem.

Menyerna finns inbyggda på svenska också i alla fall på D5D:n
 
Beställde en 20D, objektiv och tillbehör från dem. Fick dem samma vecka som jag beställt. Inga problem. Dessutom får man möjlighet att lägga till en försäkring mot ev. problem som skulle kunna uppstå kring leverans/köp osv. -kostnadsfritt. Denna försäkring eller vad det nu egentligen är, är ett initiativ från EU:s konsumentvägledning. Så Pixxass känns seriösa tycker jag.

kan rekomendera dem.
 
SammyBoy skrev:
Beställde en 20D, objektiv och tillbehör från dem. Fick dem samma vecka som jag beställt. Inga problem. Dessutom får man möjlighet att lägga till en försäkring mot ev. problem som skulle kunna uppstå kring leverans/köp osv. -kostnadsfritt. Denna försäkring eller vad det nu egentligen är, är ett initiativ från EU:s konsumentvägledning. Så Pixxass känns seriösa tycker jag.

kan rekomendera dem.

Hmmzi, kan bara hitta en försäkring man kan lägga till som dock kostar lite
 
Jag köpte nyligen ett Canon 10-22 från Pixxass. Fungerade utmärkt. Jag var dock tvungen att uttryckligen be om UPS:s trackingnummer för att få det. Det borde skickas automatiskt. Men, ingen tegelsten i alla fall. Leveranstiden var en dryg vecka.

/Roland
 
Hej!
Vad händer om man inte är hemma när budet dyker upp med grejorna? Hamnar prylarna på nån terminal där man kan hämta dom? Tar budet tex.VISA electron eller är det kreditkort eller cash som gäller? Någon? JANNE
 
Tar budet tex.VISA electron eller är det kreditkort eller cash som gäller?

även jag kan rekommendera pixxass.de
bra service och paketet kom på 3dje arbetsdagen.Vid efterkrav är det endast cash som gäller!
 
I mitt fall ville UPS att jag skulle betala min order innan leverans via betalkort. Då jag inte hade möjlighet att göra det (och inte vilja heller för den delen...) återstod endast cash vid leverans. Så i viss mån har man ett val.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.