Annons

Pixxass.de problem

Produkter
(logga in för att koppla)

MontyOnAcid

Aktiv medlem
Verkar som de flesta har bra erfarenheter av Pixxass... det har inte jag.

Virrigare företag får man leta efter!

En riktigt kass hemsida fick mig lite misstänksam, men jag beställde ändå ett Canon 300/4 L IS av dom.
Ville inte sitta redo med köpesumman i kontanter vid leverans, så jag valde "Bank transfer"-alternativet... BIG misstake!

När paketet väl kom fram så ville UPS-killen likt förbenat ha stålar för paketet! och kunde givetvis inte släppa iväg det när jag förklarade att pengarna fanns på firmans konto.
Alltså, raskt iväg med ett mail till Pixxass om felaktigheten. Visade sig att de, trots angivet betalsätt och pengar på kontot för ordern, hade skickat paketet COD. När jag bad dem fixa till deras misstag började de gnälla om att jag hade satt in för lite pengar på deras konto!
Efter egna efterforskningar visade det sig att deras bank tagit ut en avgift på 5 euro för penga-överföringen, och att de minsann inte skulle fixa något innan jag hade satt in ytterligare 5 euro på deras konto!
Detta fick mig givetvis att både häpna och se rött... Maken till dålig kundvård har jag aldrig stött på (och jag har köpt MYCKET över nätet).

Efter en längre mailväxling fick jag dem till slut att "ge" mig denna minimala, 5 euro "rabatt", och de skulle säga till UPS att släppa paketet till mig... men ingenting hände, och dagarna gick...
Till slut fick jag tag på en vänlig chefs-person på UPS som efter viss betänketid, och utan meddelande från Pixxass släppte paketet till mig... tack för det.

Så, long story short... OM ni nu absolut vill beställa från Pixxass, se till att välj C.O.D.-alternativet!
Personligen kan jag inte rekommendera någon att beställa därifrån.
Det enda positiva jag kan komma på är att de har många varor hemma på lager...
 
I villkoren står det "Bitte beachten Sie, dass anfallende Bankgebühren für einen Überweisungsauftrag im vollem Umfang von Ihnen getragen werden müssen", men hur i hela fridens namn man ska kunna veta hur mycket man ska lägga på fattar jag inte. Gjorde du en SWIFT-/IBAN-överföring enligt konstens alla regler?

Dessutom förklarar inte det varför de fick för sig att skicka grejorna COD.

/Också en lång Thomas ;)
 
Japp... SWIFT, IBAN och hela baletten...
Tydligen hade det blivit något fel mellan min bank och deras bank... och det skulle jag betala för...?? think not.

Jo då, dom erkände att dom hade skickat paketet med fel betalning... det var ENDA anledningen till att jag fick "rabatten" på hela 5 euro.... det var precis så de sa... :/

Som sagt, varför handla där, när det finns så många billiga, BRA näthandlare...
Personligen är jag helt färdig med att handla av tyska firmor... tyskar förstår sig inte på kundvård och goodwill helt enkelt... dom borde gå kurs hos Amerikanarna och Cyberphoto... ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.