Anntherese
Medlem
Jag har upptäckt ett problem som uppstår då jag tittar på mina bilder (publicerade på Internet) på min personliga portfolio. Om jag kikar på en bild som innehåller mycket svärta och stora fält med svart så dyker det upp små kritvita pixlar i dessa fält. Men enbart om jag kikar på bilden med Internet Explorer. Inte med Firefox. Vad beror det här på? Varför ser det ut som om bilden har trasiga pixlar i sig?
Jag vet att bilderna är okej innan de laddats upp på Internet och att dessa ser ok ut i Photoshop osv innan. Vore mycket tacksam i fall någon har lösningen på detta. Det känns inte så roligt att visa upp sina bilder i fall folk tror att de är fulla av trasiga vita pixlar, dessutom ser det ohyggligt fult och oproffsigt ut också.
Tack på förhand.
Jag vet att bilderna är okej innan de laddats upp på Internet och att dessa ser ok ut i Photoshop osv innan. Vore mycket tacksam i fall någon har lösningen på detta. Det känns inte så roligt att visa upp sina bilder i fall folk tror att de är fulla av trasiga vita pixlar, dessutom ser det ohyggligt fult och oproffsigt ut också.
Tack på förhand.