Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pixelfel i 400D:n

Produkter
(logga in för att koppla)

Flightspotter89

Aktiv medlem
Hallå, var in och fick veta att jag hade pixelfel på min 400D i dag. fler som haft samma problem? och hur lösta sig det? lagade dom den eller fick ni en ny och hur lång tid tog det?

Ska skicka ner kameran till Göteborg i morgon på service men behöver den om 3 veckor då jag ska på fotoresa, är det bara att glömma?

Vad menar du med pixelfel ?
En "het" pixel som lyser eller ?
Sådana släcker dom bara.
Alla sensorer har trasiga pixlar, som är släckta från fabrik...

Sen beror det ju på om det gör något.
Jag har 2st röda pixlar på min kamera, har inte orkat lämna in den än...

Nä, vet inte helt vad som är fel, var in på en fotobutik där vi prövade kameran i cirka 30 min och han sa att det var pixelfel då det blir oskarpa bilder och ser ut som att jag har ISO 400 när jag ligger på 100. Har lämnat in kameran nu då servicen sa att jag skulle det då de fatta att något var fel.

Jaha, då hade felet inte med trasiga pixlar att göra alls som jag antog :)
Hoppas dom löser felet snabbt !
Så här års har dom ganska lite att göra. Jag hade min kamera inne för ca 1 mån sedan. Den var klar dagen efter !

Windman skrev:
Jaha, då hade felet inte med trasiga pixlar att göra alls som jag antog :)
Hoppas dom löser felet snabbt !
Så här års har dom ganska lite att göra. Jag hade min kamera inne för ca 1 mån sedan. Den var klar dagen efter !

Vad kan felet vara då? Fotografen som kollade på kameran sa att det var pixelfel men.. Brukar dom göra något åt dessa billigare systemkameror? Hört att de flesta får en ny?

Låter som ett skumt fel tycker jag.
ISO100 med normal bländare i dagsljus ger inget gryn alls!
Är kameran helt ny kanske de byter. Men är den några veckor gammal så lagar dom...

Med tanke på din utrustning så borde du väl känna vad som är rätt och fel själv... :)

Jag fick mitt 100-400 för en vecka sen. Snacka om kanonobjektiv :)
Jag böt mitt fd 17-40 mot nya EF-S 17-55, det kan jag starkt rekommendera att göra !!!

Windman skrev:
Låter som ett skumt fel tycker jag.
ISO100 med normal bländare i dagsljus ger inget gryn alls!
Är kameran helt ny kanske de byter. Men är den några veckor gammal så lagar dom...

Precis, iso 100 i dagsljus med normal exonering med mina gluggar ska inte ge något brus eller gryn alls men man såg stor skillnad mot när vi testade en 400D på fotobutiken i stan.

Fick kameran i slutet av förra året men hoppas på en ny i allafall då jag inte gillar i`dèn att de ska gräva i kameran men vi får se, bara den blir som den ska vara!

Windman skrev:
Med tanke på din utrustning så borde du väl känna vad som är rätt och fel själv... :)

Jag fick mitt 100-400 för en vecka sen. Snacka om kanonobjektiv :)
Jag böt mitt fd 17-40 mot nya EF-S 17-55, det kan jag starkt rekommendera att göra !!!

Har dock inte kunnat få fram det jag vill av objektivet ännu då jag haft fel på kameran men trott länge att jag gjorde något fel så bilderna blev brusiga.

17-40:n är underbar så den får vara kvar i väskan! kan dock rekomendera 50/f1.8 som kosstar 600:- sek i USA och vilken skärpa för dom pengarna!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar