Skrev ut en sida till, jag oroade mig också över att respektive "grundfärg" inte skulle ha rätt nyans, men jag tycker ändå slutresultatet ser skapligt ut vad gäller färgnyans (svårt att säga ju när bl.a. skärmen antagligen inte visar rätt), men:
1) första 2-3 cm på min a4-utskrift har fått mängder med cyan.
2) efter det följer ca 10cm där det verkar vara för lite magenta, ett ansikte ser "urtvättat" ut och en brun stugvägg ser grågrön ut...
3) därefter verkar färgerna stämma skapligt.
4) ca 6-8cm in har jag fått kraftiga mörkblåa ränder över pappret.
5) På hela den ljusa delen av utskriften (halva pappret) syns rätt tydliga ränder.
Så blir att skicka tillbaka det, hoppas bara man inte har skitat ner skrivarhuvuden eller något nu.. Varför rekommenderar de det ens? Hade det inte varit bättre att rekommendera original men tillhandahålla pirat för de som vill ha det?
Deras dyraste papper däremot e ok, har bara provat det som följde med skrivaren från canon, och det var ju bra men dyrt, fast det här i dyraste modellen (som ändå inte är så dyrt, 86kr för 20ark, dyrare än "framkallning" iofs) ser riktigt bra ut, deras ett snäpp billigare var jag dock inte alls nöjd med när jag köpte det. Har även något hp-papper men där lägger sig bläcket i skickt istället för att dras in i pappret så det gillar jag inte heller. (fast hp säger ju å andra sidan inte att det passar andra skrivare, jag bara utgick ifrån att alla papper fungerade till allt.)