ANNONS
Annons

Piratbatterier till Nikon D3

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är ju inte batteriet som är tätat, utan kameran. Så om kameran är tät så behöver batteriet inte vara det. Jag kan inte tänka mig att någon skulle bry sig om att tillverka täta batterier för kameror.

Ja du har rätt i de flesta fall men inte i alla...

Till canons 1D(s) så sitter tätningen på batteriet så det var väl dessa jag hade i åtanke... Är det någon som köpt tredjepartsbatteri till en 1Ds Mk2 som har vädertätning?

Mina piratbatterier till min D200 som jag hittills varit väldigt nöjd med har jag hittat ett fel på nu. De håller inte laddningen särskilt länge om de ligger jämfört med original.

Annars funkar de kanon! Är de nyladdade håller de i princip lika länge som original och kostade 125 kr/st på Amazon.com.

För övrigt är vädertätningen på Nikons original N-EL3 riktigt bra. Jag ramlade i en älv med ett i fickan och det klarade sig perfekt, det var inte ens urladdat!

Att Nikon kan ta 2000 kr för ett kamerabatteri är bara löjligt... Ett helt bilbatteri kostar ju långt ifrån det!!

Det är riktigt bra att det finns piratvarianter att köpa, annars hade det väl varit ännu dyrare...

Jag köpte några stycken av denna modell. http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250533274035#ht_2519wt_939

har nu använt dom både i fjällen där det var -30 grader och fotat en hel dag, och jag körde dessa under Svenska Rallyt med och plåtade X antal bilder.
Kört dessa i både D3 och D300 utan problem. Har inte märkt någon skillnad.
Står att det skall vara 2000mAh i annonsen men när jag fick hem dom så var det 2600mAh synd för mig :)
Visst kan man köpa batteri för 1260kr/st på cyberphoto. Men jag som bara har detta som hobby och vill ha tre extra batteri så 3x1260=3780kr eller köpa på ebay för 150kr/st ink frakt 3x150=450kr så den skillnade på över 3000kr kan jag göra något roligare för.

Glömde skriva att det tog bara 4 eller 5 dagar så hade jag batteriena i brevlådan hemma.

Vad finns det för piratladdare åt batteriet?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar