Annons

Piratbatterier till D1

Produkter
(logga in för att koppla)

gretsch

Ny medlem
Hur bra fungerar piratbatterier EN-4 i förhållande till originalbatterier ? Hållbarhet , laddning , miljöhänseende ?
Mvh Hans Andersson .
 
gretsch skrev:
Hur bra fungerar piratbatterier EN-4 i förhållande till originalbatterier ? Hållbarhet , laddning , miljöhänseende ?
Mvh Hans Andersson .

Det sägs att batterierna från ZebraMedia ska vara bra.
Jag köpte min D1 komplett med laddare och batteri i Januari 2005.

Jag vet inte huruvida mitt batteri är priat eller inte. Men eftersom det inte står Nikon nånstans på batteriet så får jag anta att det är pirat.
Jag kan iaf inte klaga på battertiden.


Batteriet är återvinningsbart, som typ alla andra.
 
Vet ej hur just D1:ans batterier hos zebramedia är, men jag har pirat från zebramedia till min 20d, och dom har tom bättre kapacitet än orginalet. Funkar hur bra som helst.
 
piratbatteri till D1:an

Zebramedias batteri är suveränt bra, har två sådna som jag växlar emellan. De är nästan bättre än orginalbatterierna, rekomenderas om du skall köpa.
Ilkka

Dina frågor;
Zebramedia batteri Powermart DNK005
Hållbarhet, bättre än orginal
Laddning, som orginalet kanske kortare tidsrymd
Miljöhänseende; som orginal, du måste lämna till miljöstation.
 
Jag har piratbatterier från Zebra till min D1X, fungerar topen! Dock får man leva utan den lilla spärren som man klickar till när man låser batteriet men jag har klarat mig bra utan den. Funderar på att köpa mig ett till batteri från Zebra.
 
Ola Rockberg skrev:
Jag har piratbatterier från Zebra till min D1X, fungerar topen! Dock får man leva utan den lilla spärren som man klickar till när man låser batteriet men jag har klarat mig bra utan den. Funderar på att köpa mig ett till batteri från Zebra.

Hej Ola, jag gjorde så att jag flyttade över spärren från orginalbatteriet till Zebra-batterierna. Då jag som du var lite obekväm med saknaden av spärrfunktionen.
Ilkka
 
Ha ... har jag inte ens tänkt på. Jag har ett orginalbatteri som inte fungerar så det ska jag testa ... tack för tipset!
 
gretsch skrev:
Hur bra fungerar piratbatterier EN-4 i förhållande till originalbatterier ? Hållbarhet , laddning , miljöhänseende ?
Mvh Hans Andersson .

Hade 1 från Zebra innan till min D1:a.
Funkade klockrent...

Såg idag senast att Kjell o Company hade piratbatteri till D1...tror de gick på ca 400:-

Hälsningar,
Peter
 
Re: piratladdare till EN-4

filip_nilsson skrev:
Finns det någon piratladdare som passar D1 generationens batterier (EN-4)?
Det är inte helt omöjligt, men jag känner i varje fall inte till nån.

Orginalen finns på ebay.com Nh-15 och 16 passar, finns kanske fler.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.