ANNONS
Annons

Piratbatteri till Nikon D50

Produkter
(logga in för att koppla)

Taka

Aktiv medlem
Köpte ett piratbatteri som backup och när jag laddar det så laddar det fint, i ett par minuter blinkar lampan fint på laddaren, men sedan slutar det blinka, och när man tar loss batteriet och sätter dit det igen blinkar det en 3 gånger och sedan slutar det blinka, slutar det att ladda eller kan det ladda ändå?
För när jag sätter i batteriet i kameran så visar den fullt batteri på mätaren, däremot så tycker jag att batteriet dog lite väl snabbt för att vara fulladdat. För detta batteri har ju högre mAh än mitt nikonbatteri. Detta händer aldrig med nikonbatterier. Däremot verkar batteriet fungera utan krångel.

Kan det vara så att det behöver ett antal laddningar innan det kan suga åt sig energi ordentligt?

Jag hade problem med ett piratbatteri som fick min kamera att låsa sig när jag försökte ta en bild.
Slutaren funkar en gång men på andra låser den sig med spegeln mitt emellan uppfälld och nere.

Provade ett antal gånger med samma resultat.

Har har köpt flera piratbatterier från 'batterimannen' (tradera), de har funkat minst lika bra som orginal, och givit bra kräm från start.

/Per

Om ett batteri inte fungerar ska det returneras, oavsett om tillverkaren heter Nikon eller något annat. Så kallade tredjepartstillverkare har inget frikort i detta avseende, såvida de inte friskriver sig ifrån att produkten ska fungera, förstås.

Mitt råd är att läsa instruktionen. Står där inget om att batteriet ska laddas ett antal gånger för att fungera, skulle jag åberopa felaktig vara och be att få en ny.

Per.

Per skrev:
Har har köpt flera piratbatterier från 'batterimannen' (tradera), de har funkat minst lika bra som orginal, och givit bra kräm från start.

/Per

Jag köpte mitt från Batterimannen, antar att det bara är att kontakta och få ett nytt!

Taka skrev:
Kan det vara så att det behöver ett antal laddningar innan det kan suga åt sig energi ordentligt?
Ja, det kan man säga. Om du bara laddat det ett par gånger så har det lägre kapacitet än normalt. Kör på ett tag; det bör ta ett antal laddningar innan det fungerar som utlovat.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar