Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Piratbatteri till Canon EOS 5D3?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag vet inte hur det är med 5D Mk III, men jag skyr piratbatterier som pesten. De fungerar sällan lika bras som originalen.

Dom funkade bra på 7D förutom att man inte kunde se hur Mycke kräm det var kvar... Enda skillnaden... Förutom priset:) 2st för 300kr 2 original kostar 1800kr.

Men visst orginal är alltid orginal. Nu har jag fått dessa och vill inte kasta dem...

Läste i någon tråd, när diskusionerna gick på högvarv om 5D3, att kameran känner av om det är originalbatterier och vägrar fungera med pirater. Denna fråga kommer upp då och då varför jag letat efter kommentaren men inte återfunnit den.

Det är möjligt att kameratillverkarna gjort det allt svårare för piratbatterialternativen så till vidare att full funktionalitet är svår att uppnå.

Har själv aldrig haft några som helst problem med mina pirater till Nikon eller NEX som dessutom haft längre drifttid och fungerar än i dag. Till min MkIII (Canon) däremot har jag köpt original på ebay. Med dagens låga kurs samt minimal risk att åka på tull/moms har priset blivit något mer än hälften (475:) jämfört med priser i Sverige.

/Stephan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar