Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Piratbatteri + laddare till E-500?

Produkter
(logga in för att koppla)

jofoto

Medlem
Olympus E-500 + 17,5-45/3,5-5,6 verkar vara ett riktigt bra köp, men då är man ju tvungen att komplettera med laddbartbatteri och laddare.
Olympus original kostar 900kr, går det att hitta piratbatteri och piratladdare till ett lägre pris?
 
Jag hittade sök-funktionen och därmed även svaret på min fråga... Så jag omformulerar frågan till: ni som har köpt piratbatterier till era E-500, vad har ni köpt och hur bra fungerar de?
Någon som jämfört med originalet PS-BLM-1?
 
köp det litet dyrare alternativet då får du bättre glugg och laddare+batteri på köpet.
 
Batterierna/ laddare köper du hos Zebra Media, har själv köpt sådana till min E-300 så mycket bättre än original batterierna. Laddaren kan jag inte svara på, men den fungerar nog som den ska, går även att användas i bilen. Billigare om inte annat.

Laddare: KQ-PO
Art-no: 40010249

Batteri:OLYMPUS PS-BLM1
Art-no: 10010082


http://www.zebramedia.com/
 
Har själv köpt samma paket som du.
Jag köpte mitt batteri med laddare på Batterilagret. Fungerar kanonbra o Mycket billigare .
Batteriet kostar 259:- & laddaren 159:-

Mats
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.