ANNONS
Annons

Pirat Batteri till 1d Mark II

Produkter
(logga in för att koppla)

christian_r

Aktiv medlem
Hej

Någon som vet var vart man kan få tag i pirat batteri till 1D mark II?

Hade varti fint med lite bra tips!

Ha de bra

ecalpemos skrev:
jag hade inte litat på en pirat i en så dyr kamera-no warranty.

Kan teknikerna se vilket batteri som använts på felet eller så?

Jag tror att det är väldigt tryggt att köra privatbatterier. Jag kommer nog aldrig att köpa originalbatterier så länge de är så dyra som de är idag. Men så gillar jag att ha många batterier också.

MVH Niclas,

Hej

Jag har två pirat till Mark2 och Mark2N och de funkar bra förutom låsmekanismen som kan vara lite strulig ibland. Jag köpte dem när de precis hade kommit ut, så de nya pirat är nog mycket bättre?

MVH

Omar

Mina pirat är också lite lustiga i låsningen, men det är knepigt hur väl man anpassar sig till sånt. Jag har ett trix där jag liksom "nollställer låsningen" med ett inövat handgrepp först, så är det noll problem..
Precisionen är nog forotfarande dålig, tror jag.

MVH Niclas,

Zebras piratbatteriet till 1D är skitdåliga. Antingen funkar de inte alls, eller så lossnar både låsningen och hela plasthöljet. Huga! Skit!

Canon har ingen egen fabrik som tillverkar batterier, även om det av prislappen kan tyckas så. Att tillverka batterier är ingen hemlig teknik och det är inte helt omöjligt att det är samma tillverkare till batterier med både Nikon och Canons märkning, som till batterier utan märkesnamn.

RolandM skrev:
Canon har ingen egen fabrik som tillverkar batterier, även om det av prislappen kan tyckas så. Att tillverka batterier är ingen hemlig teknik och det är inte helt omöjligt att det är samma tillverkare till batterier med både Nikon och Canons märkning, som till batterier utan märkesnamn.

Hej

Nya Canon mark3 verkar ha stort sätt samma batteri som Nikon D2X.

"It looks just like the battery in the Nikon D2Xs, probably because it's made by the same battery supplier. That's the same reason most of the batteries in prosumer digital SLRs have nearly the same form factor. Unfortunately, they don't have the same contact arrangement, so those shooting both Nikon and Canon might get a little confused now and then"

http://www.imaging-resource.com/PRODS/E1DMK3/E1DMK3A.HTM

mvh

Omar

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar