Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
pirat batter i Canon BG-E3 Batterigrepp
- Trådstartare Ripper
- Start datum
Maxieboy
Aktiv medlem
PeterWem skrev:
Någons piratbatteri som pangat kameran ännu?
Nej, mina piratbatterier har inte krånglat något och har bättre kapacitet än originalbatteriet. Jag har köpt från både Kaffebrus och från Link Delight på E-bay. Det finns säkert mycket skräp ute i världen men då brukar det höras väldigt fort så att man kan passa sig för att köpa från dem.
Till Vladmir Gutic: Var god uppge Fabrikat och inköpställe för ditt batteri som började ryka och missformas vid andra laddningen. Det är ju viktigt för att kunna varna andra!!!! OM du inte kan ge referenser så är dina uppgifter inget värda! Det kan ju vara du själv som bar dig dumt åt och t.ex. laddade med icke avsedd laddare eller vände polerna fel.
Monty
Aktiv medlem
Jag köpte ett Energizer-batteri till min 30D hos den lokale fotohandlaren och det har funkat klockrent i snart ett och ett halvt år (Många exponeringar...).
kommer inte ihåg vad det kostade, men klart billigare än orginal lär det ha varit.
Kan man anta att Energizer är så pass stora att de går att lita på kvalitetsmässigt, eller kan även dessa sakna tempsensor och annat nödvändigt för att de skall vara säkra?
http://www.energizerbatteryfinder.c...r=CAN&model=EOS+30D++&IMAGE1.x=19&IMAGE1.y=11
kommer inte ihåg vad det kostade, men klart billigare än orginal lär det ha varit.
Kan man anta att Energizer är så pass stora att de går att lita på kvalitetsmässigt, eller kan även dessa sakna tempsensor och annat nödvändigt för att de skall vara säkra?
http://www.energizerbatteryfinder.c...r=CAN&model=EOS+30D++&IMAGE1.x=19&IMAGE1.y=11
arli
Aktiv medlem
Batteriet som avses i citatet i det tredje inlägget
kommer från Kaffebrus och cellerna är märkta
BAK/14430C/442 - 4VH4K30/222AE om ni skulle få se
någon fara förbi.
Jag har testat hundratals Litium-batterier av olika
typer i olika produkter och just detta står för
bottenrekordet. (Fusket med temp-sensorn är en "bonus"
utöver den korta livslängden.)
kommer från Kaffebrus och cellerna är märkta
BAK/14430C/442 - 4VH4K30/222AE om ni skulle få se
någon fara förbi.
Jag har testat hundratals Litium-batterier av olika
typer i olika produkter och just detta står för
bottenrekordet. (Fusket med temp-sensorn är en "bonus"
utöver den korta livslängden.)
Vladde
Medlem
Maxieboy skrev:
Till Vladmir Gutic: Var god uppge Fabrikat och inköpställe för ditt batteri som började ryka och missformas vid andra laddningen. Det är ju viktigt för att kunna varna andra!!!! OM du inte kan ge referenser så är dina uppgifter inget värda! Det kan ju vara du själv som bar dig dumt åt och t.ex. laddade med icke avsedd laddare eller vände polerna fel.
Det går inte att vända polerna fel på ett batteri som bara går att stoppa in i en laddare på ett sätt.Det var ett batteri till en KDZ-400. DR-LB4 3.7V 820mAh. Det fanns aldrig något namn på batteriet, endast att cellen var från japan och batteriet ihopsatt i kina.
Vid tillfället hade jag bara en enda kamera, och en enda laddare för sådana batterier.
Som jag sa tidigare piratbatterier skall man vara försiktig med när det gäller Li-ion.
Robert_Vallentuna
Aktiv medlem
PeterWem skrev:
Någons piratbatteri som pangat kameran ännu?
Har inte hört om någon kamera som exploderat, ännu. Dock ett flertal mobiler och modellflygplan. Sist var det en kompis SE M600i som började brinna när han använde den, tur att han hade BT headset. Det var batteriet som börjat brinna och den är nu skickad till SE för undersökning.
LiPo är mycket stötkänsliga och blir det ett hål på cellen så reagerar kemikalierna med eld som följd.