Annons

picturo.se

Produkter
(logga in för att koppla)
Men samma problem som med alla nya internetbaserade bilbyråer - det saknas vardagsbilder och vanligt folk.

Snygga vykort finns på gratisskivor.

Jag har sålt, men jag vet inte om det är tack vare picturo.

froderberg skrev:
Men samma problem som med alla nya internetbaserade bilbyråer - det saknas vardagsbilder och vanligt folk.

Snygga vykort finns på gratisskivor.

Jag har sålt, men jag vet inte om det är tack vare picturo.

Huvudet på spiken där! Jag tycker också att ribban ligger för högt. Jag vet många som gärna hade köpt "vardagsbilder" och lite snygga retuscher i PS. Tex har jag fått ett tiotal mail angående min PS-retuscherade hästbild som flera har velat köpa. Nu har jag ännu inte picturo men jag är guldmedlem.

Så visst ska det hålla en viss klass och visst ska inte alla fotosidans medlemmar ha picturo men jag tycker ändå Picturo kunde vara lite nyskapande och ge "vanliga" bilder en chans att hävda sig.

Tyvärr tar få vanliga fotografer bra vardagsbilder.

Av någon anledning så slutar folk fotografera vardagliga motiv när de blir duktiga på att plåta.

Så bra vardagsbilder är det ont om.

Surfa bland bilderna Johnérs bildbyrå så hittar du många bra familjebilder, men även där saknas bilder på folk som handlar på konsum...

Alla bildbyråer måste idag erbjuda det som inte finns på de royaltyfria bildskivorna - alltså KONSTNÄRLIG KVALITET och SVENSKA bilder.

Jag har själv avvaktat lite med att lägga upp bilder i väntan på ett bättre kategoriseringssystem, men jag får väl lägga upp bilder i alla fall.

Tar upp en gammal tråd. Jag har sökt lite i forumen om Picturo, är det någon som säljer bilder via den tjänsten? Då läser jag i denna tråd att det saknas vardagsbilder på folk som handlar på Konsum. Men, vad säger PUL om detta? Måste jag få gumman med kassarna att skriva på att hon tillåter publicering av bilden på Internet? Det kanske är så att det är enklare och säkrare att fotografera solnedgångar.

Ja, ja, det finns massvis med trådar om detta. Det är bara en kommentar :)

/Roland

ANNONS