Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Piclens funkar ju (nästan) på FS!

Produkter
(logga in för att koppla)

Tomasz

Aktiv medlem
Jag la nyss märke till en triangel när jag bläddrade bland mina bilder. Det var Firefox-pluginen "piclens" som gjorde sig påmind.
Och mycket riktigt kan jag bläddra med piclens i mitt album, med mina egna bildtexter tillochmed.

Men, är detta ett misstag från FS sida? Jag hittar ingen info om det när jag söker, och i många andra bildvisningsvarianter funkar det inte alls.

Någon som vågar sig på en gissning? -Eller kanske rentav vet hur det står til?

/Tomas, piclens-fan
 
Ah, tack.
Tyvärr läser jag ut av tråden att Piclens lider av det vanliga syndromet: Krockande åsikter.

Men så där är det alltid när någon uppfinner en sak som lägger sig "ovanpå" det befintliga gränssnittet. Det sablas ned och förkastas, vi lever ju förstås redan i den bästa av världar.
 
Ja, PicLens funkar på en del ställen där jag gjort anpassningar för den men som sagt inte på de mer dynamiska utsökningarna - det har att göra med hur PicLens fungerar; jag har bedömt det som att det skulle dra onödigt med prestanda på systemet för att få det att fungera.

Men jag har inte kikat på PicLens sätt att anropa sidan på ett tag, får jag tid skall jag kika igen och se om det går att få till.
 
Ge oss piclens! Det är ganska tråkigt och mödosamt att bläddra bland sidorna i t ex "nya kritikbilder" i dagsläget. Om piclens fungerade till 100% tror jag fler skulle ta sig tid att titta på bilderna och ge kommentarer vilket alla skulle uppskatta.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.