Annons

Photoshopfråga

Produkter
(logga in för att koppla)

Miniseven

Aktiv medlem
När jag nu uppgraderade Photoshop till senaste version så blev gränssnittet på min skärm förändrat. Verktygsfälten blev mycket större, som "inzoomade". När jag startar Photoshop får jag det bifogade meddelandet. Hur gör jag för att "minska skalförändringsfaktorn för bildskärmen"?
Tacksam för svar
Tommy

Bilagor

• A.jpg
    A.jpg
    42.4 KB · Visningar: 37
När jag nu uppgraderade Photoshop till senaste version så blev gränssnittet på min skärm förändrat. Verktygsfälten blev mycket större, som "inzoomade". När jag startar Photoshop får jag det bifogade meddelandet. Hur gör jag för att "minska skalförändringsfaktorn för bildskärmen"?
Tacksam för svar
Tommy

Högerklicka på skrivbordet och välj bildskärmsinställningar ?

Jo det kan man ju göra men då ändrar MA ju inställningarna i hela Windows.
Det är bara upplösningen i Photoshop jag vill ändra. Har läst lite i amerikanska forum oC det är tydligen ett allmänt problem sedan uppdateringen. Verktyget skalförändring i PS tycks inte fungera i nya versionen. Hoppas Adobe kommer med en uppdatering.

Ny funktion i Photoshop

Lite svårt att tolka felmeddelandet eftersom jag aldrig råkat ut för det. I den senaste versionen av Photoshop kan man under menyerna "Redigera | Inställningar | Gränssnitt" ange "Teckensnittstorlek på gränssnitt" och "Användargränssnittsskalförändring" (fantastiskt ord). Har du testat att ändra där? Observera att Photoshop måste startas om för att man ska se förändringarna.

Jag ser att du skriver att skalförändringar inte tycks fungera i den senaste versionen av Photoshop, men det fungerar. Problemet är dock att det inte riktigt fungerar överallt i programmet, om det nu var tänkt att göra det.

Tacksam för svar
Tommy

Det spelar ingen roll vilket värde jag skriver in; auto, 100% eller 200%, det blir ingen skillnad. Jag har en 24-tums skärm inställd på 1920x1080. Jag har startat om programmet men det hjälper inte.
Bifogar en bild på hur det ser ut.

Bilagor

• PS.jpg
    PS.jpg
    24.9 KB · Visningar: 46
Lite svårt avgöra

Inte helt lätt att avgöra vad som hänt eller inte hänt när jag ser din skärmbild. Som jag skrev tidigare är det inte mycket som förändras. Om jag ställer texten till "Stor" och "200%" blir skillnaden i exempelvis gränssnittet för Camera Raw-modulen markant. Men är det inte primärt viktigast att du får bort felmeddelandet, eller har du problem med något annat i gränssnittet?

Det spelar ingen roll vilket värde jag skriver in; auto, 100% eller 200%, det blir ingen skillnad. Jag har en 24-tums skärm inställd på 1920x1080. Jag har startat om programmet men det hjälper inte.
Bifogar en bild på hur det ser ut.

PS cs

Tacksam för svar
Tommy

Det är ju precis detta som uppgraderingen gör, nu slipper man de pyttesmå menyerna programmet anpassar sig själv efter skärmstorlek /upplösning.

https://www.dpreview.com/news/97916...ds-ai-powered-subject-selection-tool-and-more

perhel

Ja så kanske det är, men själva "arbetsytan blir ju så mycket mindre. Man borde ju ändå kunna få välja. InDesign gjorde lika dant men där gick det att återställa till det som jag hade förut.
/Tommy

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar