ANNONS
Annons

Photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Jag är ju nybörjare i den digitala världen eftersom fram till föra året hade jag alltid en film i kameran. Därför jag hoppas att någon kan svara på mina "Duma" frågor.Jag har ju tröttnat på JPEG bilder and tänkte gå till RAW format som (hoppas jag) kommer att ge bättre bilder. Jag har ju en bra kamera men det käns som att JPEG ger inte hela "saningen"! För detta tänkte jag börja jobba med Photoshop men när jag titta på Adobe website ser jag att det finns det som heter Photoshop Element (nummer 7 jag tror) och det som heter Photoshop CS 4. Vad är det för skilnad mellan dessa 2 mjukvaror? Vilken bör jag använda för att läsa RAW från min Nikon? Vad har de för systemkrav när det gäller dator? Kan man köpa en engelsk version i Sverige?

Tack för hjälpen!

Hälsningar

Leunamme

Hejsan!

Så vitt jag vet så är Elements en "nybörjar" variant av CS versionerna.
Helt enkelt en Nedbantad version av CS versionerna.
Då Eliments är mycket billigare än CS versionen så kanske den passar bättre för dig.
Kan annars rekomendera CS versionen.Dyr,men klart värd pengarna.
Om du tycker att det är för dyrt och inte vill betala för det så finns ju alltid ThePiratebay,där information inte kostar något!

//Carl

Man kommer riktigt långt med elements. Version 7 som är den aktuella kan läsa filerna från din Nikon.

Kolla även in bildbehandla.se

Hej!