Annons

Photoshop-problem efter service pack 2

Produkter
(logga in för att koppla)

yalazy

Aktiv medlem
Igår körde jag in win xp service pack 2 på min stationära arbetsdator och fick efter det problem med photoshop. Jag öppnade en bild och skulle beskära den , då kom det ett felmeddelande om "scratchdisk full". Jag har satt scratchdisken till en enhet som jag annars bara lagrar filer på, det finns 5-6 GB ledigt på den disken, och det är inte samma som windows växlingsfil ligger på. Jag har 1 GB RAM installerat.

Nu har jag rotat med detta ett tag, och letat svar på webben men inte hittat. Är det någon som kan ge ett tips?
 
XP lägger väll scratchen på alla discar har jag för mig...... om man har pa AUTO.. kolla upp det..
 
Jag vet inte riktigt vad du menar med det svaret Henke... men i Photoshop kan man ställa in var scratchdisken ska ligga, och det har jag gjort.
 
Testa lägg scratchdisken på där du har din "paging file" från windows xp. Om du inte har ändrat nåt så ligger den på samma partition som din windows ligger. Jag menar kontrollera först om det löser problemet, om det gör det så kan du göra följande:
Lägg även en "paging file" där du vill ha din scratchdisk, och se om det fungerar. På det sättet kanske kommer det fram var det har spårat ut.
 
OK Johan, min swapfil för Windows ligger på en annan enhet (jag drunknar snart i diskar och partitioner). Jag ska testa att lägga ytterligare en på den partition där Photoshops scratchdisk ligger.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.