Annons

Photoshop - prestandatest

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Och på Mac Sorry
Samma sak här aktivera ved att ta bort ~ fram för tilläggs namnet
 

Bilagor

  • biggartiles.jpg
    biggartiles.jpg
    16.3 KB · Visningar: 591
Nu har jag exprimenterat lite.
Om man lägger hela "Zoom förfarandet" i ett makro så pressar man tiden, dvs. PS tar med "dialogtiden"

Jag meckar om skorpan, med en nyöppnad PS3 och sedan skorpan öppnad och med "zoomen" i ett makro, på 6.3 sec.

Bigger tiles tyckte jag inte gjorde så mycket.

System info:
Adobe Photoshop Version: 10.0.1 (10.0.1x20071012 [20071012.r.1644 09:30:00 cutoff; r branch])
Operating System: Windows NT
Version: 6.0
System architecture: Intel CPU Family:6, Model:7, Stepping:6 with MMX, SSE Integer, SSE FP, SSE2
Physical processor count: 8
Processor speed: 2493 MHz
Built-in memory: 4094 MB
Free memory: 2069 MB
Memory available to Photoshop: 3255 MB
Memory used by Photoshop: 55 %
Image cache levels: 6
 
5.7s

Dell Precision T5400
  • Vista Enterprise x64
  • PhotoShop CS3 Extended
  • Dual Quad E5420 (2,5GHz 1333MHz FSB, 2x6MB)
  • 8GB RAM, 667 MHz (fyra kanaler)
  • 3st 15000rpm SAS 2 136GB hårdiskar i RAID 0
  • nVidia Quadra NVS 290 grafikkort

-- Nicke
 
Senast ändrad:
Kan man göra testet i Photoshop Elements 3?

Hittade photoshop 7 på min gamla, numera uppdaterde dator.
53.4 sekunder med athlon64 X2 4400+, 106,4 sekunder om man bara använder en kärna.

Kanske skulle ha testat innan uppgraderingen, nu tar det 50 minuter att göra en DVD, förut tog det 6-8 timmar.
 
77sec.

Adobe Photoshop Version: 10.0.1 (10.0.1x20071012 [20071012.r.1644 09:30:00 cutoff; r branch])
Operating System: Windows XP
Version: 5.1 Service Pack 2
System architecture: AMD CPU Family:15, Model:4, Stepping:2 with MMX, SSE Integer, SSE FP, SSE2
Physical processor count: 1
Processor speed: 1989 MHz
Built-in memory: 1022 MB
Free memory: 213 MB
Memory available to Photoshop: 765 MB
Memory used by Photoshop: 55 %
Image cache levels: 6
 
21,4s

Intel Core 2 Duo E6750 2,66Ghz
4GB 667MHz DDR2 Ram
Windows Vista
Photoshop CS3

Hade 62s med min gamla dator så det känns rätt bra att det går 3 ggr snabbare med den nya dator, och hyffsad prestanda för 7700kr
 
svendus skrev:
Med en Quad core skulle du fått 10-12 Sek

Bara p.g.a denna tråd så har jag laddat ner CS3 för att se hur bra min egen dator presterar.

Har en hembyggd maskin med Windows Vista, Quad 2.4GHz, 2GB RAM och RAID1 för scratch.

Tiden på första försöket bler 28,4s. Stängde ned flera andra processer som bara tar minne och gjorde om testen. Tiden blev 12,2, så du är nog rätt nära sanningen.

Rent allmänt:
Flera av de nedstängda processerna tog ingen CPU kraft i anspråk, bara minne. Så min rent spontana slutsats är att minne trots allt är avgörande, i alla fall under Windows. Möjligen för att Windows väljer att lägga inaktiva processer i den virtuella delen av minnet.
 

Bilagor

  • scrsht.jpg
    scrsht.jpg
    90.8 KB · Visningar: 537
När tråden skapades i slutet av år 2005 bearbetade de snabbare maskinerna skorpan på runt 1 minut och nu ca 2,5 år senare är nya maskinerna nere på under 10 sekunder. Kopplingen mellan antal processorkärnor och bearbetningstid syns tydligt i denna ovetenskapliga tråd.
Ifall utvecklingen på kameror är motsvarande, borde en 2,5 år gammal DSLR inte vara värd mycket.
Finns DSLR med fyra kärnor? Någon som är insatt i ämnet?
 
arneri skrev:
När tråden skapades i slutet av år 2005 bearbetade de snabbare maskinerna skorpan på runt 1 minut och nu ca 2,5 år senare är nya maskinerna nere på under 10 sekunder. Kopplingen mellan antal processorkärnor och bearbetningstid syns tydligt i denna ovetenskapliga tråd.
Ifall utvecklingen på kameror är motsvarande, borde en 2,5 år gammal DSLR inte vara värd mycket.
Finns DSLR med fyra kärnor? Någon som är insatt i ämnet?

Dagens kameror har redan fler "kärnor", eller processorer. de har inte endast en cpu som hantarar all data, från input till output.
 
svendus skrev:
Intel Q6600 166% (omar mhanna
(electricl))överklockning ?


Q6600 går i 2,4GHz som standard och då blir 4.076GHz ca 69% över normal hastighet.
166% hade varit världs rekord med en Quad, är inte helt säker men det skulle bli över 6GHz. För vardags användning kör Jag processorn i 3,6GHz.


/Omar
 
Macbook pro.
Matades med 460KVolt under dryga 14 sekunder därefter sprang macpro jublande runt mina 4 pc maskiner och sjönk ihop under soffan med nersmält aluminiumskal och förkolnad till något som liknade en Dell .
Bilden renderades så snabbt att jag inte han starta testen förrän den var klar.
-498sekunder.

Mikael
 
macrobild skrev:
Macbook pro.
Matades med 1460KVolt under dryga 14 sekunder därefter sprang macpro jublande runt mina 4 pc maskiner och sjönk ihop under soffan med nersmält aluminiumskal och förkolnad till något som liknade en Dell .
Bilden renderades så snabbt att jag inte han starta testen förrän den var klar.
-498sekunder.
En "MACROBILD" Dags för en MacBook Air :~)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.