Annons

Photoshop låser sig

Produkter
(logga in för att koppla)

lasselotus

Aktiv medlem
Hej!

Idag har mitt Photoshop CS3 låst sig. Jag kan öppna photoshop utan problem.Men så fort jag ska öppna en bild låser sig programmet. Men jag kan inte öppna en bild eller skapa nya filer.

Någon som har något skönt tips, eller vet vad felet kan vara.

Jag har startat om datorn och programmet otaliga gånger men samma resultat. Det spelar ingen roll vilken typ av bild det är, den vill inte öppna någon bild alls.
 
Det låter ju inget vidare. Testa att hålla nere ''Shift+Ctrl+Alt'' när det startas upp och se om det hjälper (alla dina sparade presets och macron etc kommer försvinna)

Funkar inte detta är det nog så illa att du får installera om hela kalaset dessvärre!
 
Det funkar inte med ''Shift+Ctrl+Alt'', det har jag redan testat. Jaha, bara att installera om då =(

Tack i alla fall Joel!
 
Det funkar inte med ''Shift+Ctrl+Alt'', det har jag redan testat. Jaha, bara att installera om då =(

Tack i alla fall Joel!

Vilken osis. Ja det är nog det enda att göra tror jag.
Kanske du kan pröva att göra en system återställning i windows om du har XP/VISTA. Det gör ibland susen om det skulle vara någonting du installerat som kanske stör photoshop. Går ju att testa först, men förmodligen är det ominstallation som gäller tyvärr! Lycka till!
 
En lite udda fråga.

Har du en Microsoft mus?

EDIT: Deras drivrutiner bråkar ofta med Photoshop (hade själv samma problem, fick support, fick tipset att avinstalera musens drivrutiner och köra de som windows själv lägger in, vips, problem borta).

/Magnus
 
En lite udda fråga.

Har du en Microsoft mus?

EDIT: Deras drivrutiner bråkar ofta med Photoshop (hade själv samma problem, fick support, fick tipset att avinstalera musens drivrutiner och köra de som windows själv lägger in, vips, problem borta).

/Magnus
Jag har en Microsoft Blåtandsmus.
Tror du det kan vara samma problem som jag har med CS3 Bridge? Så fort jag försöker använda "Preferenses", Ctrl+K, så kraschar Bridge och måste startas om. Allt annat med CS3 funkar utomförträffligt! T.ex. inga problem med "Preferenses" i CS3! Märkligt, va?
Ominstallation av CS3 hjälper inte, men det dröjer en kort tid innan problemet i Bridge uppstår.
 
Låter skumt, jag har visserligen en Microsoftmus men kör med de drivrutiner som finns i Vista!

Det knasiga är att mitt tangentbord är ett blåtandstangentbord. Och att jag faktiskt fipplat med blåtandsinställningarna nyligen. Låter ju skitknasigt att det ska störa Photoshop...

Men du har inte löst det Magnus? Utan du har fortfarande problem?

EDIT: Jag har ju kört datorn med samma hårdvara i ett halvår, det är först nu den börjat krångla.



Jag har en Microsoft Blåtandsmus.
Tror du det kan vara samma problem som jag har med CS3 Bridge? Så fort jag försöker använda "Preferenses", Ctrl+K, så kraschar Bridge och måste startas om. Allt annat med CS3 funkar utomförträffligt! T.ex. inga problem med "Preferenses" i CS3! Märkligt, va?
Ominstallation av CS3 hjälper inte, men det dröjer en kort tid innan problemet i Bridge uppstår.
 
Låter skumt, jag har visserligen en Microsoftmus men kör med de drivrutiner som finns i Vista!

Det knasiga är att mitt tangentbord är ett blåtandstangentbord. Och att jag faktiskt fipplat med blåtandsinställningarna nyligen. Låter ju skitknasigt att det ska störa Photoshop...

Men du har inte löst det Magnus? Utan du har fortfarande problem?

EDIT: Jag har ju kört datorn med samma hårdvara i ett halvår, det är först nu den börjat krångla.

Kanske någon form av drivrutinsuppdatering har hänt, eller nått sånt?
Går det att köra tangentbordet utan drivrutiner kan det nog vara värt att testa det.

Med min mus så var det Adobe som jag fick hjälp av. Först fick jag hjälp av Dell, men de lyckades inte lösa det (vilket man kanske kan förstå efter som det var micrsoft/photoshop som inte gillade varandra).
Det var bara Photoshop som bråkade, tydligen så använder photoshop mus (och kanske tangentbord9 drivrutinerna mycket (för att musen skall vara exakt) och är det fel grejer (som microsoft var) så dog programmet. Det som hände mig var att hela photoshop (allt till det, Bridge också) bara låste sig mitt i en musrörelse (och ibland utan att jag rörde något alls) och stängdes.

Ibland fick jag upp ett felmeddelande med ”alvarligt fel x00746bla, programmet måste stängas” men inte alltid. Ibland hände de hela tiden, 1 minut efter att programmet startat, ibland tog det kanske 10-15 minuter innan det hände.

Det var, milt utryckt, väldigt irriterande.

Det roliga är att jag har samma photoshop och samma sorts mus (med drivrutiner) i en annan dator och det funkar kanon.
Det är bara i senaste versionen av XP och i Vista det blir så.

/Magnus
 
Ja knas knas knas!

Nu har jag löst det. Jag har ju köpt en ny skrivare och kör den på en printerserver istället för lokalt. Hade den skrivaren som default skrivare. Ändrade och valde PrimoPDF (gratisprogramvara för att skapa PDF'er) som default skrivare istället och då började det fungera igen!

Knäppt!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.