Annons

photoshop IRL

Produkter
(logga in för att koppla)

Kidcrash

Avslutat medlemskap
jag funderade häromdagen. Eller den här frågan har varit i mitt huvud ett antal gånger. Man(läs: inte alla) är digitalskadad, ofta photoshopberoende, så hur många har inte tänkt på redigering av sig själva, eller sin omgivning även när dem inte befinner sig vid datorn? jag själv tänkte på det när jag upptäckte en finne häromdagen, dräggig tonåring som man är. Det hade ju varit super med lagningsverktyget där!
Så, vad har ni för tankar själva om detta, hur skulle det påverka oss och vår värld om alla hade sin egen ''toolbox''? (att klona bort människor och annat ofog är självklart bannat i denna fantasi)
Säg gärna till om jag hamnat i fel forum, men ansåg att den passade bäst här.
 
en och annan söndagsmorgon i min ungdom skulle jag väl gett en tia eller två för ctrl+z.Ett annat användningsområde när det gäller Photoshop IRL är väl kloningverktyget när man träffar trevliga damer som tyvärr är upptagna. Riktigt trista tisdagsmorgnar i november tingrar man febrilt efter ctrl+m för att skapa lite kontrast i en grå tillvaro.
 
ja det låter som bra användningsområden! Jag funderade även på hur det skulle vara om man såg världen i extrem HDR. Dock kanske man skulle bli galen. vad vet jag
 
Kul travestering på Peter Sellers nästa sista film - Being there ( Chance, the Gardener ).

Jag skulle vilja ha en likadan fjärrkontroll som Mr Chance. Sex knappar räcker;

Ctrl Z - ångra den senaste åtgärden, händelsen eller kommentaren
Ctrl X - ta bort störande inslag i tv-utsändningar, stadsbilder och sällskap
Ctrl C - kopiera det önskade, en hjärna kanske
Ctrl V - klistra in det där det passar, på the Big Bimbo kanske
Fade - dra ner ljuset, innan nå'n annan, eller nå't annat, gör det åt mig
Mute - få tyst på fanatikern / gnällspiken, eller fugladj-vl-rn- en "tung morgon".
 
Det finns ett par till:

Alt Ctrl Z om det har varit en lång kväll på lokal

Ctrl T när man skärskådar sitt bankkonto
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.