Annons

Photoshop fråga, (keyboard shortcuts)

Produkter
(logga in för att koppla)

Mr Keys

Aktiv medlem
Jag har en smärre detalj som jag blir galen på, och hittar inte vart jag ändrar det.

Jag har nyss skaffat en pc, och sitter därmed med photoshop i windows. Ingen större skillnad egentligen, bortsett från en störande detalj.

Jag är van vi att trycka på "e" för att få eraser...och "b" för brush, och det funkar, ibland. Men allt som oftast öppnas Edit-manyn när jag trycker på "e", istället för eraser-tool. Jag inser att det kanske är så att jag inte "aktiverat" rätt arbetsyta för att "e" skall innebära eraser, och inte Edit-menyn. grejen är den att jag aldrig råkade ut för detta, någonsin, på min mac.

Så, min fråga blir, vart fasen ändrar jag så att "e" aldrig någonsin innebär "öppna edit-menyn"?

letat som en galning i keyboard shortcuts, men kan inte för mitt liv hitta just det stället.

Inser att denna fråga kanske är bäst lämpad för ett photoshop-forum, men jag är inte med i något sådant, så jag testar här först, och hoppas på det bästa. :)

Om du trycker alt+e öppnas Edit-menyn, om du trycker bara 'e' väljer du suddgummit. Så funkar det hos mig i alla fall i Windows.

Det är inte Photoshop utan en feature i Windows, där shortcuts används för att veckla ut huvudmenyer i program (vanligtvis efter att ha tryckt på Alt först). Så det är i Windowsinställningarna du behöver leta.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar