Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photoshop Elements

Produkter
(logga in för att koppla)

Tapani

Aktiv medlem
Hej.
Hur klipper jag ut en bild på en kamera lättast i photoshop elements. Alltså jag vill endast ha kameran och ingen bakgrund i bilden. Har provat med trollspöet men det blir inte tillräkligt bra resultat. Jag ska lägga ut lite bilder från min kamerasamling på min hemsida och det ser läckrare ut med en ren bild på kameran.
Mvh Leo.

Använd något av markeringsverktygen och markera manuellt:
(skärmdumpen är från PS7 men verktyget finns ju i Elements också)

Bilagor

• markeringsverktyg.gif
    markeringsverktyg.gif
    8.1 KB · Visningar: 315
Markera först med hjälp av markeringsverktygen. Använd sen snabbmaskläge, suveränt bra för att finjustera en markering med hjälp av pensel.
Ofta funkar det också bättre att markera bakgrunden, och sen invertera markeringen för att klippa ut ett föremål.

kanske denna länk funkar bättre?
<a href="http://www.ricke.nu/photo/kurs_photoshop/del1.html" >Länk till utförlig friläggning i photoshop</a>

Bilagor

• 5_vid_fel1.jpg
    5_vid_fel1.jpg
    17.7 KB · Visningar: 287
Här går det undan jag tackar för alla förslag det jag fastnade för var Gunnvors förslag till Tony Michaelssons Photoshopskola.Visseligen är den för Photoshop 5 och 6 men vissa funktioner går även i elements här skall testats. Mvh Leo

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar