Annons

Photoshop cs5 visas inte i öppna med

Produkter
(logga in för att koppla)

rahl

Aktiv medlem
Hej! Jag kan inte välja att jpg ska öppnas i cs5. Jag vill att när jag klickar på de så visas de i fotogalleri men när jag ska redigera de så ska det gå via cs5. Det ska vara smidigt och inte välja file-open och leta efter filen... När jag klickar på bläddra så kan jag välja photoshop.exe men den kommer inte med på listan.. jag blir helt galen! hjälp!

Här ser ni att jag klickar in till photoshop.exe men den kommer ändå inte upp

http://www.youtube.com/watch?v=8HtOCcHyR0A

Välj "Open with", Välj "Other program", leta reda på din CS-binär.

Klart. Nu finns den i listan framöver.

Nej! Det gör det inte, du har inte sett filmen :( jag gör det och den kommer ändå inte på listan

Då har något annat redan registrerat sig som en default-resource-handler.

Ta bort mappningen mellan PSD-filer (och övriga filtyper) under avancerade folder options, och försök igen.

Jag har inte kört Vista sen Win7 släpptes , och kan därför int ege en steg-för-steg.

Då har något annat redan registrerat sig som en default-resource-handler.

Ta bort mappningen mellan PSD-filer (och övriga filtyper) under avancerade folder options, och försök igen.

Jag har inte kört Vista sen Win7 släpptes , och kan därför int ege en steg-för-steg.

Jag har inga problem med det på min andra dator med windows 7.

Hmm hur gör man det? :) Jag är lite nybörjare på sånt :)

En annan lösning är att placera en genväg till Photoshop i din användares mapp för Send to-menyn. Då kan du högerklicka, gå till Send to och där välja att skicka vilken fil som helst till PS. Det är den lösning jag brukar använda mig av eftersom det fungerar för alla relevanta filer med en enda åtgärd.

Var den ligger i Vista vågar jag inte ge någon exakt uppgift om, men i Win7 Eng så är det:

C:\Users\Användarnamn\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo

En annan lösning är att placera en genväg till Photoshop i din användares mapp för Send to-menyn. Då kan du högerklicka, gå till Send to och där välja att skicka vilken fil som helst till PS. Det är den lösning jag brukar använda mig av eftersom det fungerar för alla relevanta filer med en enda åtgärd.

Var den ligger i Vista vågar jag inte ge någon exakt uppgift om, men i Win7 Eng så är det:

C:\Users\Användarnamn\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo
Tack för det också! Jag ska fråga min man idag om det när han kommer hem, han kanske har en lösning på det med öppna med :(

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto