Annons

Photoshop CS3 hänger vid start på Windows Vista Home Premiun

Produkter
(logga in för att koppla)

mcan01

Medlem
Hej
Jag undrar om det är någon som upplevt sama sak som mig och kanske har en lösning på problemet.


Köpte nyligen en ny dator
Dell Inspirion 1721
Processor AMD Turion 64 X2
Internminne 2 GB
Disk 240 GB (Raid 0 2 x 120GB)
Windows Vista Home Premium.

Har avaktiverat tidigare installation på gammal dator innan installation på den nya datorn.

Symptomen är följande:

Startar Photoshop CS3, efter ca 10 sekunde så slutar CS3 och svara..får aldrig frågan om att ange licensnummer mm. Jag har kontaktat Adobe där jag har blivit hänvisade till ett antal dokument på deras suportsajt, har försökt att köra enligt dessa instruktioner men inget av detta har hjälp.

Har startat, installerat som vanlig användare och administratör. Kört med selektiv start av Windows utan alla tjänster, autostart mm, ingen skillnad.


Windows är den svenska, Photoshop CS3 är den engelska varianten.

Om någon har en lösning på problemet så är jag beredd att bjuda på en öl eller 2

///Michael Carlsson
 
Hej. Jag har haft problem med program på Vista jag med. Är CS3 certifierat för Vista? I annat fall testa att ta höger musknapp på startfilen för cs3, egenskaper, ta kompabilitet, och välj sedan XP med sp2. Det har funkat för mig på andra program som hängt sig vid start på Vista, inte testat på cs3 dock.
Lycka till.
 
Senast ändrad:
Det blir det första jag ska testa när jag kommer hemm, CS3 ska vara kompatibelt med vista, men man vet ju inte vad Dell har stoppat in i vista med egna drivrutiner mm

///Michael
 
Jag kör en också CS3 på en liknande laptops som du, med Windows Vista Home Premium (Fujutisiemens Amilo 2510i 7999kr varianten). För mig flter PS på bra, dock har den hängt sig någon gång vid behandling av många stora filer.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.