Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Photoshop CS2 segar!!
- Trådstartare Jerkan
- Start datum
Jerry Gladh
Avslutat medlemskap
Alla som installerat har nog upplevt samma problem. Cs2 är ruggigt segt.
Hörde talas om en Reklambyrå igår som
hade gått tillbaka til CS igen efter uppgradering till Cs2. Segade helt enkelt ner hela produktionen och skillnaden var oacceptabel.
Adobe borde skicka med en ny dator.
Jerry
Hörde talas om en Reklambyrå igår som
hade gått tillbaka til CS igen efter uppgradering till Cs2. Segade helt enkelt ner hela produktionen och skillnaden var oacceptabel.
Adobe borde skicka med en ny dator.
Jerry
Jerkan
Aktiv medlem
På ett sätt skönt att höra..så att det inte är fel på burken..
Tja..fixade CS2 mest för att jag funderar på att skaffa en canon 350d som x-tra kamera och så var jag sugen på att testa den nya skärpefunktionen som jag tycker funkar riktigt bra.
Blir det ingen 350d så byter jag nog tillbaks
Tja..fixade CS2 mest för att jag funderar på att skaffa en canon 350d som x-tra kamera och så var jag sugen på att testa den nya skärpefunktionen som jag tycker funkar riktigt bra.
Blir det ingen 350d så byter jag nog tillbaks
Czon
Avslutat medlemskap
Jerkan skrev:
är Cpu:n väldigt ofta uppe i 100%.
skulle det där vara ett problem? hade ju varit värre om programmet inte utnyttjat all datorkraft.
macrobild
Avslutat medlemskap
Jerkan skrev:
Har märkt att PS CS2 segar mer än vanliga CS. Det tar t ex längre tid att ladda upp bilder och utföra kommandon samt är Cpu:n väldigt ofta uppe i 100%. Någon inställning kanske som kan förbättra prestandan?
Ingen annan som råkat ut för samma fenomen?
Hur mycket minne har du i maskinen. 2gb eller mer är att rekommendera..
Hur mycket minne har du tilldelat PS.
Har du kollat hur mycket du har cachemappen, den fyller på snabbt, brukar därför rensa både PS och andra rawprogram cache från GB av data.Vissa raw program lägger även kopior på framräknade bilder i en data och cachemapp som fyller upp snabbt. Själv har jag flyttat dessa mappar till en annan hårddisk så de inte skall ta upp plats för systemet.
Mikael
Jerkan
Aktiv medlem
Re: Re: Photoshop CS2 segar!!
Det jag menar är att den använder 100% fast att den knappt gör någonting...för små uppgifter! Så gjorde i alla fall inte CS..
Czon skrev:
skulle det där vara ett problem? hade ju varit värre om programmet inte utnyttjat all datorkraft.
Det jag menar är att den använder 100% fast att den knappt gör någonting...för små uppgifter! Så gjorde i alla fall inte CS..
macrobild
Avslutat medlemskap
Jerkan skrev:
Har 2gig ram men en långsam processor AMD Athlon 2 ghz. Har tilldelat 85% i PS. Hajar inte riktigt det här med cache, menar du cachelevels under "cache settings"?
Om du kör mycket raw så finns det i Camera Raw och PS inställningar att tömma cache mappen. Denna växer efterhand och tar stor plats.Detta kan påverka systemet och även PS då PS behöver plats att lägga tempfiler. Det beror givetvis på hur din hårddisk ser ut, full eller mycket, lite plats. Photoshop behöver också anvisad plats för virutuellt minne.
Jag vet inte hur du jobbar men vissa av mina bildfiler kan svälla upp till 900mb efter lite korrigeringar,filter etc.
Kom på en sak -är det Bridge du tycker är långsamt. Möjligen skall du sänka tilldelad minnesmängd till Photoshop ca 60% så får Bridge och systemet mer.
Mikael
macrobild
Avslutat medlemskap
Adobe Bridge ,under redigera inställningar camera raw , cache.
Denna mapp med cache filer har jag flyttat,( likaså har jag gjort till mina andra rawprogram ) till en annan hårddisk då dessa mappar sväller. Hur stor du vill tillåta mappen att bli kan du ställa in
Mikael
Denna mapp med cache filer har jag flyttat,( likaså har jag gjort till mina andra rawprogram ) till en annan hårddisk då dessa mappar sväller. Hur stor du vill tillåta mappen att bli kan du ställa in
Mikael
Bilagor
GinFlyer
Aktiv medlem
Om man installerat hela CS2 suite så installeras även Version Cue som ligger och tar en hel del kraft.
Är det någon som vet hur man avaktiverar/avinstallerar denna? Det är lite jobbigt att disabla den manuellt var gång man startat om burken.
Använder inte denna funktion, så jag är tacksam för tips.
Är det någon som vet hur man avaktiverar/avinstallerar denna? Det är lite jobbigt att disabla den manuellt var gång man startat om burken.
Använder inte denna funktion, så jag är tacksam för tips.
stefohl
Aktiv medlem
GinFlyer skrev:
Bilagor