Annons

Photoshop CS Total Training *****

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tror säkert att det finns schyssta böcker på amazon och dom kan jag dessutom ha bredvid datorn när jag jobbar.

Lite jobbigt blir det att titta på en video, växla till photoshop, spola videon fram och tillbaka m.m.

Dessutom får jag fler böcker till det facila priset av 299 dollares.

Senast ändrad:
Jerry Gladh skrev:
7 st DVD skivor för den som vill gå på djupet i PS CS och samtidigt sitta i soffan framför Tv:n.
Mycket prisvärt utbildningspaket för 299 dollar.
Sitta framför tv:n och lära sig ett dataprogram?

....näää......men tack för tipset!

Re: Bok?

Daniel.l skrev:
Jag tycker det låter bra med video, men vilken är den bästa boken tycker ni?
Jag har Photoshop 5.5 Bibeln. Nu tror jag att 7:an finns ute, det lär inte dröja innan CS finns att köpa. De finns på svenska och det hänger med en cd med exempel. Kostar runt 500 spänn.
Eller hitta en gammal, typ 5.5 begagnad (som jag har), väldigt mycket är likadant i P-shop.

Kan inte annat än rekomendera totaltrainings filmer. Sett dem för Photoshop 7. Deke som håller dessa (och som dessutom skrivit Photoshop bible) är inte bara ruggigt duktig utan oxå mkt pedagogisk och rolig (Vilket gör det hela lite lättare då det är åtskilliga timmar).

Kan bara eka rekommendationen om Real World Photoshop. Adobe rekommenderar den också.

Re: Re: Photoshop CS Total Training *****

Calle S skrev:

Lol..... att endast sitta framför TV:n och lära sig var väl kanske inte det enda alternativet. Men att se ett proffs, rent visuellt, med god pedagogisk förmåga ge sig in på djupet i PS ger i alla fall mig väldigt mycket, rent generellt sett.
(även om det är i "soffmiljö")

När det gäller rent praktiska övningar föredrar jag nog också datorn....i mitt fall....dvd:n på ena skärmen, med möjlighet att pausa, och PS på den andra.

Mvh

Re: Re: Photoshop CS Total Training *****

Calle S skrev:

Har du inte DVD-spelare i datorn? Total Trainings filmer är fullkomligt suveräna! Jerry har helt rätt med att det är super att se ett proffs in action.

Kör filmerna på datorn och följ med i Photoshop eller Premiere eller nåt av de andra utbildningsvideona.

Det kom en Total Training skiva med Adobes nya Videopaket. Det var inspererande att se vad de gjorde och hur de kom runt begränsningarna inom bland annant DVD-standarden. Det var lärorike, och sedan tog det ett tag att reproducera det själv.

Min favoritbok är Photoshop 5 Studio Technics. Finns i nyare versioner.

Rekommenderar bok

Photoshop 7.0 for Photographers, boken används som kursmaterial på Stefan Olssons digitala auktoriseringskurs. Rekommenderas.

Total Training for CS2 helt outstanding om man jobbat lite i Photoshop och vill lära sig ALLA grunder och lite till. Har kört halva denna nu och är mäktigt imponerad.
Finns även en Advanced CS2.
Tycker det är mycket lättare att lära sig på detta vis, då man bättre får se praktiskt hur man gör alla moment för att skapa resultatet.
Mycket roligare och lättare än att sitta med en bok.
***** för Total Training för min del.
Det jobbiga är bara att nu vill man redigera om alla sina bilder

/Stisse...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar