Annons

Photoshop CC frågar efter serienummer!

Produkter
(logga in för att koppla)

martin991

Aktiv medlem
Hej!
Jag köpte "Fotograf-paketet" för några dagar sedan. Valde endast engelska eftersom jag är van att jobba med det språket.
Jag har Lightroom sedan tidigare så det installerade jag inte via CC utan bara Photoshop. Den frågar om serienummer när jag startar programmet. Har följt Adobes felsökning på problemet och kommer inte vidare.

Det borde vara fler än jag som kör ett annat språk i Mac OS X än Adobes program. Om det nu är det som är problemet.

Med vänlig hälsning, Martin

Saxat från en annan tråd:

Har du haft det installerat på någon annan dator tidigare? Jag hade samma problem men då var det att jag hade installerat det på en annan dator som gick sönder, och jag hade det installerat på en till dator samtidigt. Man måste avaktivera det på datorn innan man kan installera det på en ny, om man redan har det installerat på en annan. Så enda lösningen för mig, jag som redan hade det installerat på en dator, var att kontakta chatten på adobe som kunde hjälpa mig.

Blev rörigt det här men jag hoppas du förstår vad jag menar.

Saxat från en annan tråd:

Har du haft det installerat på någon annan dator tidigare? Jag hade samma problem men då var det att jag hade installerat det på en annan dator som gick sönder, och jag hade det installerat på en till dator samtidigt. Man måste avaktivera det på datorn innan man kan installera det på en ny, om man redan har det installerat på en annan. Så enda lösningen för mig, jag som redan hade det installerat på en dator, var att kontakta chatten på adobe som kunde hjälpa mig.

Blev rörigt det här men jag hoppas du förstår vad jag menar.

Förstår vad du menar men jag har inte det installerat på någon annan dator.

Jag har idag kontaktat Adobe Tech-support men de kunde inte lösa problemet så deras Senior Support ska ringa mig om ett par dagar.
Har läst i andra forum att det kan strula med vilket språk man har inställt.

Jag köpte paketet på engelska eftersom jag är van den inställningen. När jag installerade Adobe CC så blev det på svenska och jag hittade inte var man kunde komma åt inställningarna för det. Laddade ned och installerade Photoshop och Bridge. De blev på svenska. Bridge kan jag ändra men inte Photoshop, plus problemet med serialnumber.
Läste sedan på ett forum att man kunde ändra språk i Adobe CC men inte ens inställningsmenyn fanns på mitt CC. Stängde CC och startade det igen och då kom menyvalet - Inställningar fram. Där kunde jag ändra språk till Engelska. Då hade jag valet att installera Photoshop och Bridge trots att de redan var installerade. Valde då att testa installera om. Fungerade på samma sätt efter det.
Sen avinstallerade jag manuellt Photoshop och Bridge.
Dvs först avinstallera genom att klicka på avinstallera i programmappen i finder. Sedan gick jag in och radera andra CC-mappar och filer jag kunde hitta på olika ställen, tex: biblioteksmappen, Preferences osv.
Dubbelkollade att jag hade engelskt språk inställt i Adobe CC, installerade om Photoshop och Bridge.

Då funkade det!!! :D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar