Annons

Photoshop 7 vs Elements 3

Produkter
(logga in för att koppla)
Elements har fler färdiga affekter som läggs på bilden automatiskt genom ett klick på den effekten man vill ha. Photoshop 7 får man göra mer manuellt enligt mitt tycke + att tutorials etc oftast bara finns till Photoshop 7.

För att sammanfatta det hela så är Elements bättre för nybörjare som vill ha ett smidigt program för bilder medans Photoshop 7 är mer för dem som vill ha absolut kontroll över sina bilder?

Dålig på att förklara men hoppas du förstod något av det jag sa :D

Seriöst, jag tror många av oss hade klarat sig finimang med en mycket enkel version av tex photoshop. Vad är det man för det mesta har behov att göra?,, Ngr lager,, kurvor, nivåer, USM, färgjustering, osv... det går ju finfint i elements antar jag!

Mvh Niclas, som tRor många byter prog för att det är nytt och inte för att de har behov för de nya funktionerna.

Ingen aning, känner bara till vissa verktyg jag använt vid webdesign och då funkar Elements bra som nybörjar verktyg. Men med Foto vet jag inte, borde inte vara någon skillnad?

Skulle nog kört med vanliga photoshop eller CS2

Magnus Wahlgren skrev:
Har elements verkligen kurvor? Det är ju bland de viktigaste verktygen.

Jo det tror jag men kan ju absolut ha fel.

Håller med Wahlgren, kurvor erbjuder närmast full kontroll.. nivåer blir en fuskmetod när man börjar se de övriga/vidare möjligheterna i kurvorna.

Men man kommer långt med färgjustering + nivåer, för det finns iaf i Elements.

Mvh Niclas,

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar