Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

PhotoGadget

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har ingen erfarenhet att handla från dem men jag har handlat via eBay från Kina, Taiwan och Syd-Korea på senare tid. Min erfarenhet är att tullverket blivit mera aktiva hos Posten. Alla försändelser som haft ett värde på minst ca 500SEK har drabbats av tull och moms. Tullen varierar men ligger runt 6 - 8% och sedan tillkommer moms på varuvärde inklusive tullen. Du kan kolla ganska bra pån Tullverkets hemsida som har ett slags räknedosa för att beräkna påslaget.

Jag får tacka för svaret. Men om man beställer ifrån Ebay.co.uk så slipper man extra avgifter, för man är inom Eu . Eller har jag fel ?

Jag får tacka för svaret. Men om man beställer ifrån Ebay.co.uk så slipper man extra avgifter, för man är inom Eu . Eller har jag fel ?

Det spelar ingen roll om du handlar på ebay.co.uk, det enda som spelar roll är varifrån grejerna skickas. Det finns massor av auktioner även på tradera som skickas från Hongkong eller Kina och då åker du på tull och moms.
I vissa fall kan du även få betala en extra avgift för att fraktbolaget skall administrera tullhandlingar mm.

Inser att jag var otydlig nyss... Om ja om du handlar med någon inom EU så behöver du inte betala moms eller tull. Men grejerna måste skickas från ett EU-land.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar