ANNONS
Annons

Photo-shop.se

Produkter
(logga in för att koppla)

zebulon

Aktiv medlem
Någon som har erfarenheter av svenska nätbutiken Photo-shop.se?

Handlade en dagsljuslampa och gjorde en chansning och betalade i förskott då de svarade relativt snabbt via mail på min förfrågan. Fick förvisso "lagervaran" efter drygt 2 veckor men den var transport-skadad eftersom den var uselt emballerad. Har förgäves försökt kontakta butiken men telefonnumret på siten hänvisar till ett mobilnummer som är stängt för inkommande samtal--sånt inger förtroende :) Fick dock kontakt då de av misstag ringde upp mig istället för någon annan, och jag blev lovad en ny lampa från fabrik.

Vi får se var detta landar men jag ville iaf kolla om någon annan har erfarenheter och kanske också höja ett varningens finger...

Tack för varningen

Jag har ingen erfarenhet av den handlaren, men tänkte tacka dig för varningen i alla fall. Jag är också tänkt köpa en dagsljuslampa och dom fanns på listan över möjliga leverantörer. Fanns = dåtid, nu tänker jag köpa någon annanstans.

halvknepigt...

Ja, jag har ju faktiskt fått min lampa om än skadad. Men när jag nu förgäves sökt Photo-shop för hur jag ska gå vidare är det helt omöjligt att få kontakt. Då är det ju något som inte är som det ska, eller hur...

Upprättelse!

Så hörde de förstås av sig samma dag som jag postade här. Ny lampa är utlovad från fabrik då det är där den undermåliga förpackningen ägt rum. Jag behåller den gamla, skadade, lampan tills den nya kommer så det känns ju OK.

Anledningen till att det inte gick att nå dem via telefon berodde enligt uppgift på att de precis bytt teleoperatör. Så om nu allt går som det ska måste jag ge Photo-shop.se upprättelse!!!

Nej, ingen upprättelse!

Att lova hit o dit per telefon är inte mycket värt utan handling. Fortfarande ingen hel lampa!!! Nästa gång blir det "riktig" handlare och inte photo-shop.se...

/Jonas

Känner att jag måste rycka ut till butikens försvar. Jag har näthandlat papper av dem några gånger och det har alltid fungerat bra, En gång blev jag till och med rejält överkompenserat när ett papper var slut.

Tack...

Hej Henrik!

Det var precis sån här feedback jag eftersträvade från början för att höra andras erfarenheter. Dessvärre är min upplevelse nu inte så bra men jag hoppas förstås fortfarande på en ny produkt även om jag inte får några svar varken via mail eller telefon...

Upprättelse! Igen...

Helt osannolikt: Varje gång jag skriver något här så får jag svar från handlaren samma dag...

Nu visade det sig att ägaren till Photo-shop legat inlagd på sjukhus o därför stängt ned site, mail & telefon temporärt. Plötsligt känner man sig lite taskig. Lampan utlovad & så det blir istället upprättelse # 2!

Du kanske ska stressa ner och ge han chansen innan du hänger han på forumet? Jag har handlat från Micke flera gånger och har aldrig haft något strul med leveranser.
Vad jag vet så är han tydligen sjukskriven men försöker tydligen ändå sköta webbshoppen.

Det vore kanske smart med en notis på websiten så folk inte behöver bli oroliga.

Det känns lugnare att köpa av leverantörer spm är fler än 1 i personalstyrkan så att leveranserna flyter på även vid sjukdomsfall.

Det kan ju vara lite svårt att avgöra ibland, med en proffsig hemsida kan det se större ut än det är.

Du kanske ska stressa ner och ge han chansen innan du hänger han på forumet? Jag har handlat från Micke flera gånger och har aldrig haft något strul med leveranser.
Vad jag vet så är han tydligen sjukskriven men försöker tydligen ändå sköta webbshoppen.

han berättar ju bara sakligt vad som har hänt, inget fel i det tycker jag.
Har man ett enmans företag får man ju tänka sig extra för vad man lovar
Att först skylla på att man bytt operatör och samtidigt vidarekopplat telefonen dit, sedan hamnar på sjukhus och har ett företag och inte någonstans anger att butiken är "nere" känns ju med lite osmidigt.

På samma sätt som du säger din åsikt att du alltid fått dina saker tar man ju det i åtanke, det är ju det som är bra med ett forum, alla får säga vad dom tycker.

Jag personligen hade om det var så att det inte var så bråttom och priset var rätt kunnat tänka mig handla där, men hade troligen vänt mig till någon större om jag var i starkt behov av sakerna snabbt.

Och att hänga ut honom direkt ? det tog ju 2 veckor innan han fick den första gången, då trasig, idag nästan 1 månad senare har han ju fortfarande inte fått den nya utlovade lampan.

när jag försöker hitta Photo-shop.se så tar det stop. det hade gjort mig himla nervös som kund istället för ett ärligt meddelande på första sidan.

What!?

Ja, du Ove. Tror du missat delar av den här tråden om du kallar detta att hänga ut någon på forumet... Nu har ju Mathias med fler redan redogjort för det så jag behöver nästan inte kommentera det mer än så. Att min avsikt från början var att pejla om någon annan hade erfarenheter av butiken, har jag ju redan skrivit i tidigare inlägg.

Jag känner starkt för Micke som opererats för diskbråck men man måste ju ändå utgå från relationen mellan oss som kund-säljare. Betänk att när jag skrev förra inlägget hade jag försökt nå säljaren via mail och telefon en längre tid utan framgång och hemsidan ligger nere--kändes ju som en klockren torsk, vilket du säkert kan förstå. Även stressa ned känns i överkant då jag köpte denna redan 2008...

När jag nu pratade med Micke sade jag precis detta o han skulle snarast lägga ut en notis på hemsidan om vad som inträffat istället för att bara ha den stängd.

En parentes i det hela är att för att inte Försäkringskassans ersättning till Micke skall utebli är han tvingad att stänga siten och inte bedriva verksamhet under tiden--snacka om sjukt! (Mao stämmer inte det du skriver, Ove)

/Jonas

En parentes i det hela är att för att inte Försäkringskassans ersättning till Micke skall utebli är han tvingad att stänga siten och inte bedriva verksamhet under tiden--snacka om sjukt! (Mao stämmer inte det du skriver, Ove)

/Jonas

Ja, han är ju sjuk?
Eller du menar att det är okej att uppbära sjukpenning och ändå jobba?

Nej föresten, du behöver inte svara. Vi ska inte påbörja denna diskussion (som inte alls handlar om sitens ägare, utan mer om hur du ser på vårt sociala skyddsnät).

Dåligt formulerat...

Hej Jesper!

Tror jag formulerade mig lite felaktigt; det jag menade var att det är tokigt att siten måste stängas ned helt. Det borde forstås vara OK att siten är uppe med en hänvisning till vad som verkligen skett (eller annan förklaring) och där man ber kunder återkomma.

Att man inte arbetar samtidigt som man uppbär sjuklön är för de flesta en självklarhet--så även för mig :) Men, är man ensam företagare är det uppenbarligen inte helt okomplicerat...

En till parentes: Redan de gamla romerska senatorerna använde sig av ett retoriskt knep då det i senaten var förbjudet att kritisera sina kollegor med direkta angrepp. Det man då gjorde var att man framförde halva anförandet och sen tog tillbaka det eller så framförde man det som en negation. Den avsedda skadan gick fram och det var dessutom tio gånger svårare att försvara sig mot ett påhopp som aldrig uttalats. Så, visst måste jag svara :)

Senast ändrad:
Photo-shop.se är skojare

Photo-shop.se fortsätter att lura sina kunder. Jag beställde papper från dem, men papperen kommer inte och det går inte att få tag på någon ansvarig. Enligt flera sidor på nätet som ger uppgifter om företag är Photo-shop. se inte längre registrerat för moms mm. Sök på firmans regnr.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar