Annons

Photo Ninja, ny rawkonverterare från PictureCode

Produkter
(logga in för att koppla)

helto

Aktiv medlem
Hej,

Vill bara rekommendera den nya RAW-konverteraren från PictureCode som heter Photo Ninja. Jag har betatestat den under några månader och nu är den släppt officiellt.

Det är helt klart den bästa RAW programvaran jag testat när det gäller att få ut maximal bildkvalité på ett enkelt sätt. Visst finns det förbättringsmöjligheter men jag är såld :) .

Läs mer på min blogg fotobloggarn.se

Testade det så idag. Klart imponerad och klart en konkurrent till de övriga stora rawkonverterarna.

Kul att du tycker det också! Jag håller med. Den är lite rå som man kan förvänta sig i en första version av en programvara. Lite seg ibland men bildkvalitén är riktigt nice!

Finns det exempelbilder tillgängliga där man ser skillnaden av en framkallning i Lightroom och i Photo Ninja (med samma raw-fil alltså)?

Jag begärde en licens genom att skicka en förfrågan till den emailadressen som står specificerad på nerladdningsidan. Fick en på 15 minuter.
Problemet är att efter 12 månader är det slut på fria uppdateringar, så då måste man betala igen och igen och igen.
Jag gillar absolut programmet, men jag fortsätter nog med RawTherapee ett tag till. Kan få snarlikt resultat med RawTherapee, men det tar mig fem minuter mer.

Problemet är att efter 12 månader är det slut på fria uppdateringar, så då måste man betala igen och igen och igen.
Jag gillar absolut programmet, men jag fortsätter nog med RawTherapee ett tag till. Kan få snarlikt resultat med RawTherapee, men det tar mig fem minuter mer.

Så är det väl med alla programvaror att man betalar för nya versioner? Förutom open source då som t.ex. Raw Therapee :)

Så är det väl med alla programvaror att man betalar för nya versioner? Förutom open source då som t.ex. Raw Therapee :)
Nej, inte Photomatix där de inte har bestämt någon speciell gräns för hur länge licensen varar.
Får väl ta och fråga om en fri licens. Går det så går det.

Fick mig en gratis nyckel idag som går ut om två veckor. Innebär utgången att jag inte kan uppdatera längre eller slutar det helt fungera?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto