Annons

Phaseone h20 + extern hårddisk

Produkter
(logga in för att koppla)

Shaggbom

Aktiv medlem
Svara bara om du vet att detta inte funkar... inte om du "tror" de inte skulle funka.

Jag har snart en hasselblad 500c och har möjlighet att långlåna ett phaseone h20 backstycke om jag skulle vilja från mitt jobb.

Min fråga nu om man på något sätt kan koppla denna kamera till någon typ av firewire HD och kunna fota..

Funkar i vaniga fall bara mot en dator med FW och tex capture one.

Men palla att släpa runt på en dator i väskan med en sladd då man är ute och plåtar så tänkte man kanske kunde på något sätt dra in denna till en extern HD bara.

Någon som vet om man kan köra något via HD eller om man kan spara direkt till en HD med det bakstycket?

Hade varit grymt nice om man kunnat skaffa någon typ av liten firewire disk och sätta fast under kameran eller något och sen kunde den plåta direkt på den... dvs spara datan bara... finns ju ingen skärm så man lär inte kunna se bilderna.

Lite spec fråga kanske och tror inte de lär funka själv men måste höra om någon där ute kanske vet.
Har lite kontakter inom phaseone annars men tänkte kolla här först.
 
Svara bara om du vet att detta inte funkar... inte om du "tror" de inte skulle funka.

Jag har snart en hasselblad 500c och har möjlighet att långlåna ett phaseone h20 backstycke om jag skulle vilja från mitt jobb.

Min fråga nu om man på något sätt kan koppla denna kamera till någon typ av firewire HD och kunna fota..

Funkar i vaniga fall bara mot en dator med FW och tex capture one.

Men palla att släpa runt på en dator i väskan med en sladd då man är ute och plåtar så tänkte man kanske kunde på något sätt dra in denna till en extern HD bara.

Någon som vet om man kan köra något via HD eller om man kan spara direkt till en HD med det bakstycket?

Hade varit grymt nice om man kunnat skaffa någon typ av liten firewire disk och sätta fast under kameran eller något och sen kunde den plåta direkt på den... dvs spara datan bara... finns ju ingen skärm så man lär inte kunna se bilderna.

Lite spec fråga kanske och tror inte de lär funka själv men måste höra om någon där ute kanske vet.
Har lite kontakter inom phaseone annars men tänkte kolla här först.

Funkar bara att plåta mot dator med H Bakstyckena.

/Janne
 
Kom på under vägen hem från jobbet att de lär ju inte funka mot en FW disk men finns väll sånna diskar med batteri eller liknande som kan driva program också? sånna borde kanske funka :p

Aja får kanske släpa runt på datorn och en lång FW sladd lr nått så kanske man kan fota med datorn i väskan :D

13" macbooken jag har är ju inte så stor :p

Lär se ut som ghostbusters lr nått springande runt med en Hasselbladare o massa kablar in i väskan :D
 
Okey tack för bra svar :) Blir att köra kabel och min 13 macbook... bara hoppas det funkar bra med den.
Blir att uppgradera dator inom kort också så :)

Bara hoppas den inte för för varm liggandes i väskan, påslagen och om man fotar till den :D
Får plocka upp o kyla lite då o då :D
 
Okey tack för bra svar :) Blir att köra kabel och min 13 macbook... bara hoppas det funkar bra med den.
Blir att uppgradera dator inom kort också så :)

Bara hoppas den inte för för varm liggandes i väskan, påslagen och om man fotar till den :D
Får plocka upp o kyla lite då o då :D

Utmaningen blir ju att hindra datorn från att gå i vila när du har den i väskan. Svår nöt att knäcka. Det bästa hade ju vart om du fått låna ett P20 istället ;)
 
helt klart eller h4an dom har :p

man kan ju drömma.

Pratade med en kontakt på phaseone o hörde om dom hade någon som "skräpar" där men dom skickar visst iväg dom då o då och hade precis gjort det nu :(
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.