Annons

Pentax web-shop borta!

Produkter
(logga in för att koppla)

Bostromi

Aktiv medlem
Ja den var väl aldrig något föredöme men för entusiasten fanns i alla fall en del att hämta.
Försökte idag för att beställa en originaladapter M42/K. Gick ju inte alls. Hemsidan omgjord.
Försökte på pentax-siter i andra länder, samma miserabla erfarenhet.
Jag är missnöjd! Pentax-trogen sen Spotmatic F men nu blir jag f-bannad om jag inte får tag på originaladaptern.
Om man åtminstone blivit hänvisad till någon källa, men inte. Shopen bara borta, utan kommentarer.

Så, kära Pentax-kollektiv, var får jag tag på en, eller två, originaladapter/-rar?
 
Tack för svar men
1) B&H har inte originaladapter Ej originaladapter = problem.
2) shopen finns - dock utan fungerande köpfunktioner

Jag ringer Pentax Sverige på torsdag.
 
Spännande jag får lägga saker i kundkorgen etc.. Har inget jag vill köpa för tillfället men det verkar funka...
 
Verkar som att de bygger om sin hemsida och det är inte klart än. De passar på nu under sommaren då man är ute och fotar istället för att beställa varor. :)

Hälsar
R
 
Hmm, mer fotograferande = mer prylar. För mig.
Jag litar inte på Pentax här, bygger man om låter man inte shopen försvinna under tiden.
Men OK, betyder det förbättrad shop med väsentligt bättre alternativ för frakt/post så är det positivt.
 
Prylarna där går att beställa via vilken fotobutik som helst som för Pentax, de har kompletta prislistor från Pentax och kan beställa hem. Shoppen var nog mer tänkt som en service för dem som inte orkar beställa hem.

Cyberphoto säljer originaladaptern för 165 kr.

Hälsar
R
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.