Annons

Pentax SMC-DA 50-200/4-5,6 ED

Produkter
(logga in för att koppla)

nailstream.com

Aktiv medlem
Någon som har eller har testat detta objektiv? Hur uppför det sig? Är kvalitén godkänd.
letar efter en tele runt 200mm men vill inte vänta på DA* objektivet som kommer i december.
 
har tyvärr inte provat att testa dett än, men popphoto.com gav dett toppoeng. Och dom som har prattat om dett her forumet är mycket nöjda.
Dett är jo väldigt kompakt och skönt, men väger nog tll att indge kvalitetskänsla:)
 
Grymmt nöjd med denna glugg, köpte den i paket med min K100D.

Optiskt skall den vara en av de bästa kit-gluggarna på marknanden om man får lite på de tester som gjorts... (kolla forumet för länkar)

Om jag jämför med min 80-200 jag hade förut så har denna det där lilla extra som jag saknade på 80-200:an, den känns alltså inte kort, som jag tycker 18-55:an är...

Dessutom finns den som Samsung Schneider Kreuznach D-Xenon för en tusing på expert...
 
Dessutom finns den som Samsung Schneider Kreuznach D-Xenon för en tusing på expert... [/B][/QUOTE]
Ok jag har provat många olika expert affärer i sverige och ingen har hört om 50-200 samsungen bara 18-55, är dett en skröna eller finns den värkligen för 1000spän?
 
Samsung D-Xenon 50-200 f/4-5.6 är precis samma objektiv som Pentax DA 50-200 f/4-5.6. Tillverkas i samma fabrik av Pentax, använder samma linselement, mekaniska och optiska konstruktion och intern elektronik.

Går att montera på alla kameror som har Pentax K fattning, men det är anpassat för APS-C storleken på den digitala sensorn. Förstår inte vad du menar med "brand spärr"?

Hälsar
R
 
madsochmarja skrev:
Ok jag har provat många olika expert affärer i sverige och ingen har hört om 50-200 samsungen bara 18-55, är dett en skröna eller finns den värkligen för 1000spän?

Den har funnits för 995 kr på Experts webbutik och den har även funnits i flera Expertbutiker i Stockholm till samma pris som Internetpriset.

Jag kollade precis på Experts hemsida - www.expert.se - och nu har de tagit bort objektivet. Då antar jag att det tyvärr är slutsålt till det priset.

Hälsar
R
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.