Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax Progam A

Produkter
(logga in för att koppla)

childofgaia

Aktiv medlem
Är det någon som vet något om min
"Pentax Program A" med ett "SMC Pentax-A zoom 1:4 35-70mm" . Jag har letat överallt efter en recension av kameran eller dylikt men hittar ingenting!
Vore bra om någon lite mer erfaren fotograf sa några ord om min kamera. Men även från annat folk med lika kamera naturligtvis.

Tack på Förhand.
//Jens

Jag har också en Pentax Program A, men har nog tyvärr inte så mycket info att bidra med. Letade febrilt efter något matnyttigt när jag precis köpt den, utan någon större framgång. Har för mig att den heter Pentax Program Plus i USA (eller också var det någon nära släkting). Prova att söka på det så kanske du får något napp.

Jag är i alla fall nöjd med min, trots att den är lite väl elektronisk och batteriberoende. Det enda som är dåligt är den fåniga lilla displayen där man ser slutartider, den är totalt värdelös så fort det blir lite mörkt ute. Min Program A är mest reservkamera numera, det är oftast MX:en som används.

Huvudsaken är ju att det är en Pentax ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar