Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Danne76

Medlem
Tjena

Är på gågng att köpa ett till objektiv till min K100D men vet inte riktigt vad jag ska välja. Jag hade väl tänkt mig ett 70-300 eller liknande vilket rekommenderar ni? Jag har läst vissa recensioner men inte kommit fram till nåt vettigt.

Är det nån som vet när Pentax släpper sina nya gluggar?

Tycker att dom flesta säljare i sverige inte har pentax gluggar hemma så man kanske kan handla utomlands? Är det nån som har erfarenhet av detta?

/Danne

Du skrev: "Jag hade väl tänkt mig ett 70-300 eller liknande vilket rekommenderar ni?"
---DA50-200 finns som Samsung på Expert för 1000kr - bättre köp é svårt att hitta. 70-300 har jag ingen koll på men det har diskuterats i Pentaxtrådarna dom senaste månaderna.
>"Är det nån som vet när Pentax släpper sina nya gluggar?"
---Dom 3 nya DA* kommer i Mars/April och är inte billiga, planen för kommande objektiv hittar här: http://www.digital.pentax.co.jp/en/lens/roadmap.pdf
När dom andra objektiven dyker upp vet nog inte Pentax så exakt.
Det är nog väntetid på större delen av sortimentet så att köpa utomlands kvittar nog.

Danne76 skrev:

Tycker att dom flesta säljare i sverige inte har pentax gluggar hemma så man kanske kan handla utomlands? Är det nån som har erfarenhet av detta?

/Danne

Jag har beställt från bhphotovideo.com några gånger, bra priser och stort utbud!

Tack Bo Erik för länkarna.

Patrick: Skall kolla upp sidan.

Det är ju bra med ett macroläge som en del utav 70-300 gluggarna har. Kollade lite på Tamron AF 70-300 Di och det imponerade inte mycket på dom bilderna jag tittade på.

/danne

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar