Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax K10D eller Sony A700

Produkter
(logga in för att koppla)

Yupiteru

Aktiv medlem
K10d är en sjuhelsikes kamera, och går att få tag i riktigt billigt nu när K20 släppts (kan köpa en K10d med batterigrepp o 16-45 för strax under 7000 kr)

men...

A700 är en nyare konstruktion och har därtill helt suveränt batterigrepp. Smolket i bägaren är helt klart objektivpriserna

Vilket system hade ni här inne satsat på?
 
Vill innan jag säger något påpeka att jag är en amatör som ännu inte har en egen kamera, men som står i ungefär samma val (Pentax K10d, Nikon D80 eller Sony A200).

I ditt fall hade jag valt Pentax K10d.
Motivering: Den kostar hälften så mycket och är fortfarande en väldigt bra kamera (utifrån vad jag hört, ingen egen erfarenhet).

Erbjuder Sonyn dig så mycket mer att den är värd nästan dubbla priset? Eller skall du kanske satsa de pengarna på optik istället?

Sedan är det ju som alltid: känn o kläm
 
Yupiteru skrev:
K10d är en sjuhelsikes kamera, och går att få tag i riktigt billigt nu när K20 släppts (kan köpa en K10d med batterigrepp o 16-45 för strax under 7000 kr)

men...

A700 är en nyare konstruktion och har därtill helt suveränt batterigrepp. Smolket i bägaren är helt klart objektivpriserna

Vilket system hade ni här inne satsat på?

vars hittar du K10d till det priset ?
 
Bra pris!

Oj, en K10d med batterigrepp och 16-45 för under 7000:-
Beggad räknar jag med(!) eller finns det flera exemplar..!? Isf är jag också intresserad.