Annons

Pentax K100D Super?

Produkter
(logga in för att koppla)

LazerA

Medlem
Hej!

Jag har sedan i sommras varit väldigt sugen på att köpa en riktig kamera, och kommit fram till att Pentax k100d förmodligen är den jag gillar bäst, då den är vad jag har läst bra som nybörjar kamera.
Nu har jag äntligen sparat ihop lite pengar och hoppas kunna köpa en beganad kamera.
Jag har hittat en på Ebay där säljaren bara plockat upp den och testat, sedan kommit fram till att den var för stor och låtit den ligga.

Priset är cirka 3000:- med frakt osv.
jag hoppas slippa moms osv. då jag köper av en privat person som kan skicka den som en gåva.

Är 3000 ett bra pris för denna kamera? jag har som sagt inte jätte gott om pengar och vill inte lägga ut pengar på något som inte är vettigt.

Tacksam för svar
Johan C
 
Det tycker jag låter som ett bra pris om objektivet 18-55 medföljer och kameran är i mycket bra skick.

Det kan verka lite konstigt att kameran var för stor då den är bland det minsta som finns..men allt är ju möjligt.

Riskerna med att handla privat och från utlandet bör man väl också beakta.
 
Hej!

Tack för det snabba svaret!=)

kit objektivet medföljer och säljaren säger att kameran är i bra skick.

Jag har köpt ganska mycket saker från usa både från privatpersoner och företag, men detta är bland det dyraste, så jag ville bara vara säker.

Tack
//Johan C
 
Priset är helt ok om du slipper moms.
Media Markt hade ju ett K100D-paket för strax under 3000:- för någon månad sedan, men de tog slut snabbt.

Men kameran är bra!
Köpte en själv för ett tag sedan. Riktigt nöjd. :)

PS. Har för mig att det har funnits en beg K100D här på Annonsmarknaden för ett sjysst pris. Går även att slänga ut en köp-annons.
En lätt begagnad med kitobjektiv bör ligga runt 2500:-, tycker jag.
 
Tyvärr så var det någon som köpte kameran jag tittade på i natt...

Så det blir till att fortsätta leta.
kommer förmodligen leta mer i sverige nu desutom, för det verkar ju som att det finns en del som vill sälja iallfall.

Synd att jag missade det med Media markt, hade varit grymmt kul att köpa en ny kamera.

Sedan har jag tänkt på en annan grej, hur mycket är det värt att kolla på "Super" modellen med dammbortganings sytemet osv.
spelar det jätte stor roll om man köper en utan det?
 
LazerA skrev:
Sedan har jag tänkt på en annan grej, hur mycket är det värt att kolla på "Super" modellen med dammbortganings sytemet osv.
spelar det jätte stor roll om man köper en utan det?


Nej, det är rätt lätt att blåsa bort damm själv om man får det. Finns en bra tråd om hur man gör det här på FS.
 
Jag har inte hittat någon mer k100d och jag börjar ge upp hoppet!.

men jag hittade en Pentax *istDL för 3000kr
är denna kameran bra?

antar att den är ganska gammal men den kanske duger för mig.

Tack!
//Johan C
 
Det ska tydligen finnas kvar i vissa clas ohlsson affärer.

jag får ta och ringa runt och höra, för dom kunnde inte se exakt på datorn vart kamerorna fanns.

//Johan C
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.