Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax K-x ute???

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja och ändå var jag ute på Mediamarkt idag för att kolla (efter ett inlägg här på fotosidan för några dagar sedan att nu annonserade de med kameran minsann...). Men inte hade de några Pentax...

Jag tror att butikerna vill locka till sig folk, ev. för att få dem att förhandsbeställa. Och detta kallar man att man har den i lager.

Rätta gärna mitt skeptiska jag...men inte finns den väl ute nu? Då borde man väl ha sett några svenska tester, på siter eller i tidningar...

Jag tror inte butiker som Scandinavian Photo fuskar med lagersaldo för att locka några extra beställningar. De bör vara tillräckligt rutinerade för att ha insett att det är något de bara förlorar på i längden.

Tester tar tid att genomföra, och K-X är nog inte kameran som ligger högst upp på tidningarnas priotetslista för att testa.

visst är den ute. Den har t.o.m. sjunkit i pris från 5500 till 4900...

lma
Tjolahopp. Där ser man. Bra. Fast då kanske man måste bo i större metropoler än jag, för i mina kamerabutiker skakar bara försäljarna på sina huvuden. Och jag har verkligen varit runt...

4.900 förresten...vardå någonstans???

Senast ändrad:
Jag tror inte butiker som Scandinavian Photo fuskar med lagersaldo för att locka några extra beställningar. De bör vara tillräckligt rutinerade för att ha insett att det är något de bara förlorar på i längden.

Tester tar tid att genomföra, och K-X är nog inte kameran som ligger högst upp på tidningarnas priotetslista för att testa.
Ang. lagersaldot: hoppas att du har rätt. Har tyvärr upplevt det motsatta (om än inte med Scandinavian Photo) alldeles för många ggr...

Ang. priolistan: en riktigt billig kamera, med uttalad bra kit-optik, som konkurrerar med Nikon D90...det borde vara as-hett att testa...

www.idealo.de
Sök på pentax kx

Har nog handlat fotogrejer från tyskland för 50-60,000, förresten det räcker nog inte, och aldrig haft nåt problem.

..och nu när K7:an ligger under 10000 är det snart dags...

Har man dessutom firma slipper man den tyska momsen på 19%
lma

www.idealo.de
Sök på pentax kx

Har nog handlat fotogrejer från tyskland för 50-60,000, förresten det räcker nog inte, och aldrig haft nåt problem.

..och nu när K7:an ligger under 10000 är det snart dags...

Har man dessutom firma slipper man den tyska momsen på 19%
lma
Hej och hå...den här firman har inte dykt upp tidigare när jag prissökt. Tack för tipset, ska absolut kollas upp närmare.

Jag förmodar att du handlat av just dem tidigare och har goda erfarenheter. Finns det fler firmor som du vill lägga i bra-att-ha-och-att-göra-med-och med justa-priser-lådan ??? Komplettera gärna dina goda erfarenheter. Personligen anser jag att bra företag ska gynnas och kan jag själv tjäna några kronor så gör det inte ont, om man säger så...

Svenska kronan stiger nu så det borde vara anledning till att prisjusteringar nedåt börjar komma igång något. Några leveranser i Sverige tycks dock inte ha kommit igång än. Jag frågade Cyberphoto för jag är sugen på en blå (eller ska jag ta den röda?) och de visste inte riktigt... Eller så tar jag en K-7. Fast min plan är att låta en K-x ersätta *ist DS, som för övrigt är utlånad just nu, och behålla min K10D.

K10D för macrofotografering och landskap, och K-x för street och när jag reser och ja... som en smidig "just grab it and go". Och blått är snyggt.

Hmmm...ett till positivt test...

http://www.photographyblog.com/reviews/pentax_kx_review/

Jag säger som i tjuren Ferdinand...honom ska vi ha...

Jo ja, positivt test i stort sett - om än att skribenten växlar mellan att kalla kameran för K-x och K-7, och på ett stycke står det t o m K7D och den kameran har iaf inte Pentax tillverkat än. Fast i vissa stycken så är det just K-7 som menas och inte K-x. Oerhört rörigt och förvirrande!

Fast ganska kul att läsa. Har korrekturläsaren tagit ledigt? :)

Jo ja, positivt test i stort sett - om än att skribenten växlar mellan att kalla kameran för K-x och K-7, och på ett stycke står det t o m K7D och den kameran har iaf inte Pentax tillverkat än. Fast i vissa stycken så är det just K-7 som menas och inte K-x. Oerhört rörigt och förvirrande!

Fast ganska kul att läsa. Har korrekturläsaren tagit ledigt? :)

Ja du... Jag får nog läsa noggrannare för du såg mer än jag, i all hast. Får nog ta mig den tiden när jag kommer hem från jobbet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar