Annons

Pentax K-7

Produkter
(logga in för att koppla)

rdny

Ny medlem
Hej.

Jag har efter några år kommit fram till att den systemkamera inte är något för mig. Eller, den tar fantastiska bilder, men jag vill filma mer än vad jag fotar.

Jag köpte för något år sedan en Pentax K-7 med 2st objektiv. Det medföljande 18-55 eller vad det heter. Samt ett Zoom-objektiv. Tyvärr har jag inte siffrorna då jag är på jobbet för tillfälligt.

Jag tänkte nu sälja denna och istället köpa en bättre filmkamera.

Har ni några tips att ge inför en försäljning av kameran? Vart ska man sälja den? Blocket? Köp & Sälj forum? Tradera? Hur mycket kan jag lägga ut den för?

Kan nämna att "ploppen" där man kopplar in en extern blixt försvann förra sommaren, men en säljare på Mediamarkt sa att den inte skall göra något, men att dom kunde beställa in en. Har inte gjort detta, men är det ett problem i försäljningen så gör jag det så klart.

Skulle vara hjärtligt tacksam om man kunde få lite hjälp, då jag känner mig lite dåligt insatt.

Tack.
 
Jag skulle tro att locket är bra att ha, ser bättre ut och behövs troligtvis för vädertätningen ska bli fullständig, men är inget måste. K-7 har rasat i pris begagnat efter att K-5 rasat ner i K-7:ans tidigare prisområde. Billigast är nog att försöka här först och efter en stund köra blocket eller tradera buroende på vadd du tycker bäst om.
 
Tackar för svar!.

Jag får leta reda på kartonger och allt innehåll ikväll, foto och lägga upp. Får börja någonstans :)
 
K-5 ll hus kostar 8300 kr på cyberphoto. Gamla K-5 verkar på väg ut, men är en kompetentare kamera än K-7, bättre sensor och bättre seriebildstagning bla.

Själv köpte jag min begagnade K-5 för 1500 kr. Ett kompispris förvisso.

Så frågan är vad förhoppningarna på en beg K-7 kan vara. Absolut ingen dålig kamera, som vanligt med Pentax oerhört prisvärt. Men andrahandsmarknaden kan vara lite tunn.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.