Annons

Pentax K-7, något rör på sig i huset

Produkter
(logga in för att koppla)

Axie

Aktiv medlem
Hej.
Jag har en fundering om min K-7. När jag vrider den 90 grader så är det något som rör på sig i kamerahuset. Känns och låter som det är relativt stort. Är det något som är fel eller ska det vara så?
Jag har sökt runt men inte hittat något om detta.

Jag har inte märkt något fel på kameran men det kanske kan bli det i framtiden om det inte ska vara så. Kameran är ungefär ett halvår gammal.

Mvh
Axel

Batteriet?

Hej.
Jag har en fundering om min K-7. När jag vrider den 90 grader så är det något som rör på sig i kamerahuset. Känns och låter som det är relativt stort. Är det något som är fel eller ska det vara så?
Jag har sökt runt men inte hittat något om detta.

Jag har inte märkt något fel på kameran men det kanske kan bli det i framtiden om det inte ska vara så. Kameran är ungefär ett halvår gammal.

Mvh
Axel

Det är troligen batteriet. Ta ur det och vänd sedan på kameran och kolla

Och numera är det helt fastställt att det är just bildsensorn och inget annat som kanar runt därinne (i sin lagring). (Med tanke på den gamla tråden där en viss förvirring råder)

Hur det med sensor för bildorientering, finns sådana på Pentax? På en Nikon låter den när man vrider på kameran.

Per.

Hur det med sensor för bildorientering, finns sådana på Pentax? På en Nikon låter den när man vrider på kameran.

Per.

Den finns men det är troligen bara ett chip och har inte massan att varken kännas eller låta.. Det är som redan sagts, sensorns upphägning som gör att det ibland känns som det är något löst inne i huset.. På min K7a så känns det värst om man provar utan att ha igång kameran..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar