Advertisement

Annons

Pentax Geekmeet #3 Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

lunma

Aktiv medlem
Vad sägs om att träffas för lite foto, prat och prova grejor? Jag tror att det finns möjlighet till att prova en hel del olika objektiv,

Jag föreslår att vi träffas den 1/7 kl 17.00 vid Mariatorget för att går runt lite vid puckeln för att fortsätta upp mot Söders höjder. Datum, tid och plats är förhandlingsbara, kom med förslag. Vecka 26 (28/6-2/7) har jag möjlighet även måndag. Veckan efter är nog alla kvällar möjliga.

Ni som är stockholmare av födsel och ohejdad vana kanske har några bättre förslag, själv är jag bara stockholmare på dagtid.


/Mats
 
Jag kommer också! Kul om vi får ihop lite skumma grejer att testa. :)
 

Bilagor

  • 090705_IMGP5002.jpg
    090705_IMGP5002.jpg
    47.2 KB · Visningar: 497
1 juli klockan 17:00? Det borde passa mig utmärkt. Jag är i Sthlm den veckan och det hade varit kul att träffas. Hoppas att smålänningar är välkomna :)
 
Då börjar det bli dags att göra en önskelista för vad vi vill klämma på. För min del så skulle jag vilja prova en DA* 55/1.4 och gärna någon av DA*50-135 eller 60-250.

/Mats

PS Personer från de djupa skogarna i söder är välkomna DS
 
Bra tänkt, Mats! Vi gör en önskelista så får de som har grejerna bocka för om de tar med dem till geekmeet:

  • DA 15mm
  • DA* 55mm (Jimmy tar med)
  • DA* 50-135mm
  • DA* 60-250mm

För övrigt filmar jag en hel del med K-7:an just nu, så om någon är intresserad av slika ting är det bara att tjoa till.

/Jimmy

Bildtävling - gissa Pentaxianen:
 

Bilagor

  • 090827_IMGP2611.jpg
    090827_IMGP2611.jpg
    97 KB · Visningar: 465
Jag har väntat på min 15/4 i flera månader, så såvida Pentax inte helt plötsligt levererar nästa vecka kan jag inte stå till tjänst.
 
Jag tar med DA 15/4, DA 21/3.2 och DA 35/2.8.

Jimmy, det var en svår bildfråga, vem kan det vara.

/Mats
 
Hallå, jag är ju i stockholm den veckan, tar väl med taxen och några glas, har jag tur så kanske jag kan komma ifrån på torsdagen, för det var väl då det vart bestämt?
Har inte så mycket mordern pentaxoptik att komma med (längre), men jag kan ta med en del manuella gobitar, tex, takumar och några ljusstarka manuella A-gluggar. Har även fiskögat och sigmas 10-20 ifall någon är sugen på att prova vidvinkel.
Jaja nog om detta, räkna in mig preliminärt, jag jobbar normalt till kl 20 men får väl hitta på något svepskäl att sticka tidigare.
/Mvh Tobias
 
Bra tänkt, Mats! Vi gör en önskelista så får de som har grejerna bocka för om de tar med dem till geekmeet:

  • DA 15mm
  • DA* 55mm (Jimmy tar med)
  • DA* 50-135mm
  • DA* 60-250mm

För övrigt filmar jag en hel del med K-7:an just nu, så om någon är intresserad av slika ting är det bara att tjoa till.

/Jimmy

Bildtävling - gissa Pentaxianen:

Det är ju Peter aka quarc!

:)

Förövrigt hade jag kunnat ta med mig 50-135´an. Det hade varit SÅ kul med ett geekmeet. Jag vet dom kommer lyncha mig på jobbet om jag hellere hänger med er. Jaja, jag får väl plåga mig själv med att följa tråden under kvällen på iphonen.
 
Jag som Uppsalabo skulle kanske kunna tänka sig att ta tåget över till fjollträsk över en dag (ursprungligen norrlänning). Finns det mer detaljerade planer? Hur har det gått till tidigare?
 
Jag som Uppsalabo skulle kanske kunna tänka sig att ta tåget över till fjollträsk över en dag (ursprungligen norrlänning). Finns det mer detaljerade planer? Hur har det gått till tidigare?

Oftast tar vi en fotosväng där vi får möjlighet att titta på och/eller testa varandras gluggar mm. Beroende på hur sent det blir kan vi avsluta med att käka någonstans.

Någon som har DA 17-70mm, förresten? Skulle vara intressant att testa den...
 
Jahapp är det mariatorget kl 17 imorgon som gäller?
Hoppas att jag kan komma loss, har en del fina metallklumpar med mig....
MF Zeiss Distagon 35F2
MF Voightländer 58F1.4
MF (M42)SuperTakumar 85F1.9
MF Takumar 135F2.5
AF Sigma 10-20
AF Pentax 10-17fisheye

Om ni ser en förvirrad snubbe med grön väska så är det nog jag.
/Mvh Tobias
 
Jag fattar mig kort. Skriver på gammal handdator. Kan tyvärr inte komma imorgon men jag kommer gärna en annan gång då jag inte har förhinder. Hoppas ni har kul!
 
Jag hinner inte vara med så många timmar, men åker in till Mariatorget nu. Vi ses kl 17.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.