Annons

Pentax Geek Meet South

Produkter
(logga in för att koppla)
Aptitretare

Ok för att fylla på aptitretaren tar jag med mig.

För manuella entutiaster
K 15 F3,5
K 18 F3,5
K 85 F 2,2 soft

För vidvinkel och prime vännen
DA 10-17 F3,5-4,5
DA 14 F2,8
FA 31 F1,8 så Anders säkert ska hinna prova :))
FA 35 F2,0 som en jämförelse till 31an Går det att få samma bildkvalite till halva priset??
FA* 28-70 F2,8

För tele älskarna
FA* 80-200 F2,8
FA* 200 F2,8
FA* 300 F2,8
FA* 600 F4,0

Med risk för att något glömms bort eller blir för tungt ;-))) Men det känns som att vi lyckats bli ganska heltäckande.
Mitt huvudmål blir att få göra en rejäl genomkörare med 43an..
Ser fram emot att träffas // Martin
 
Tid för mötet...

Sådärja, då tror jag att vi kan konstatera att detta kommer att bli det utrustningsmässigt största geekmeetet hittills i Sverige!

Ok, tidsförslag, jag tycker vi skulle försöka komma igång hyfsat tidigt. Mitt förslag är 0900 eller möligen 1000.

Synpunkter?

Med vänlig hälsning,/Torsten
 
Det ser verkligen intressant ut med den utrustningen!

Gällande tid så skulle det för min del passa bättre med 10.00, då det är en bit att köra ändå. Vad säger ni andra?

/Sebbe
 
Mig spelar det ingen roll om det blir 09.00 eller 10.00. jag böjer mig för majoriteten.
Det spelar nog ingen roll heller om någon som bor längre bort droppar in lite senare..

Ha ha, det blir hur häftigt som helst!
Inte för att det är något märkvärdigt men det nyaste 100mm makrot och DA12-24 mm fanns inte med på listan vad jag kunde se så då bidrar jag med dessa.
 
The more the merryer, vägbeskrivning från huvudstaden...

Goddamnit, med denna lineup verkar det ju som om man får pressa Saaben från huvudstaden söderut!

Ja, ju fler desto bättre. Liten vägbeskrivning:

1 Starta i stan, välj E4S, full gas i två timmar.

2. Pass upp för den förbannade snigelformade uppfarten/svängen i Jönköping

3. Full gas igen i två timmar +.

4. Gillar du köra bil? Ta då av i Markaryd N och kör Osby-Broby-Vånga-Bäckaskog-Kjuge-Bromölla. Done!

5 Är du bekväm? Ta då av i Markaryd S och kör Hässleholm-Kristianstad-Bromölla . Framme!


Vad det gäller tiden: 1000 kanske är bäst, Bellas öppnar 0800, jag kommer nog att vara på plats från 0900. Folk kan ju ansluta efterhand. Dock vore det bra om ni som funderar på att komma mailar denna tråd på morgonen den 12Maj så att ingen blir glömd om vi flyttar oss någon kilometer eftet ett par timmar för att kunna maxtesta telen eller nåt sånt.

Vad tycker ni.

(bra med nya macrot och 12-24:an)

Med vänlig hälsning,/Torsten
 
Mig spelar det ingen roll om det blir 09.00 eller 10.00. jag böjer mig för majoriteten.
Det spelar nog ingen roll heller om någon som bor längre bort droppar in lite senare..

Ha ha, det blir hur häftigt som helst!
Inte för att det är något märkvärdigt men det nyaste 100mm makrot och DA12-24 mm fanns inte med på listan vad jag kunde se så då bidrar jag med dessa.

Hörry du, din snikne rackare, du glömde DA17-70mm!

Oj förlåt, ja den åker väl med då. Nöjd nu?

Bättre så, tack // Nicke
 
Ja verkligen wow..ett par dagar till så har vi samtliga Pentax linser med oss ;-))

Följer Torsten och hans idé om tider.....kan vara en god idé att "anmäla" sig här på morgonen, så ingen försummas eller kommer bort...

Får nu också möjlighet att testa 100 makrot WR mot FA varianten, det ser jag framemot..

Vänligen Martin
 
Uppdatering

Jaha, då börjar det närma sig. Jag postar detta mest för att pusha upp tråden så att ni som eventuellt missat detta tillfälle får en chans att delta.

Det kommer att bli en svulstig samling linser och prylar....

Vi ses.

MVH/Torsten
 
De där hade man viljat vara med på, jag som är i stort behov av ett telezoom och vill testa innan jag köper ett. r
 
Sitter på båten på väg mot Gotland den 12:e. Annars hade det varit lockande att ta en resa till södra delen av fastlandet. Speciellt dom långa telena lockar mig. Men det är väl svårt att hitta en FA*600 idag, speciellt till ett pris som passar mig ;-)

//Lars
 
Medverkan

Ska bara packa det sista och sova sen ;-)
Så om jag inte blir dödligt sjuk i sömnen så ses vi imorgon.

Vänligen Martin
 
Prylarna är nedpackade. Jag och min väninna beger oss söderut om en stund, lär vara framme vid ca halv tio. Hoppas på att vädret är bättre där nere än vad det är i Växjö.

Vi ses!
/Sebbe
 
Sov pissdåligt i natt, undrar varför??

NU är i alla fall jag på väg mot Bromölla-Bellas place och PGMS!!
 
Hej, tyvärr har både Ryhfeed och Kis fått förinder, nej skojar bara, vi är på plats på Bellas NU.
Vi ser ut som två fotonördar om ni har svårt att hitta oss direkt.

Vi ses!
 
Moahahahahah...hrm,

Ni skulle varit där. Synd om er ;-)
 

Bilagor

  • bild.jpg
    bild.jpg
    18.5 KB · Visningar: 190
  • _TWE4942.jpg
    _TWE4942.jpg
    22.2 KB · Visningar: 195
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.