Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax Geek Meet South

Produkter
(logga in för att koppla)

sebbe_j

Aktiv medlem
Hej på er!

Det verkade finnas intresse för ett Geek Meet i de sydligare delarna av vårt avlånga land. Förslagsvis i Växjö-området?

Jag tänkte att det är lika bra att starta en tråd dedikerad åt ändamålet, och få lite tydligare siffror på hur stort intresset är.

Så vad säger ni? :)

/ Sebbe
 
Intresserad...frågan är bara när.
Jag hade tänkt ta med en del justa telen, har ni något lämpligt ställe?

//Martin
 
Trevligt, då är vi två. Vart tog resten vägen? Hehe

Jag är egentligen inte så hemma i dessa trakter så förslag på platser att ta sig till och fotografera mottages!

Jag bistår med ett par FA limited.
 
Trevligt, då är vi två. Vart tog resten vägen? Hehe

Jag är egentligen inte så hemma i dessa trakter så förslag på platser att ta sig till och fotografera mottages!

Jag bistår med ett par FA limited.

Var är du ifrån om jag får fråga?
Vi kanske kan hitta en bättre plats? Ännu längre söderut kan passa mig, då jag befinner mig i norra delen av Skåne..
Har du 43an?
/Martin
 
Jag flyttade till Växjö för ett halvår sen, är egentligen från Kalmar-trakten. Jag har inget emot att ta mig söderut för ändamålet. Bara man lyckas samla lite folk.

43:an är den jag inte har. Dumt att man inte skaffade den när det gick få tag för en betydligt mindre peng än idag.

Vad har du för telen?
 
Bra initiativ! Bor i Växjö, men åker hellre någon annanstans!
I min väska finns 21,35,70 limited; samt DA*16-50, 50-135.
...och en FA50/1.4 såklart.
 
Jag är på om datumet blir det rätta.
Kommer från Olofström där det även finns ett fotomuseeum:
http://www.museikameror.olofstrom.net/
Det hålls även en fotografica-samlarmarknad/mässa varje år (sep. 2012)

Fikaplatser/serveringar finns flera stycken och foto objekten varierar med årstiden.

// Nicke
 
Hrrm, av en händelse så trillade det även ner en 43:a i fotoväskan häromdagen...

Vad ska vi säga för datum? Under en helg känns smidigast. För mig är det dock ganska fullt upp de tre närmaste helgerna, men kom med förslag!

Plats? Vi skippar Växjö och tar oss lite längre söderut. Olofström kanske?
 
Hrrm, av en händelse så trillade det även ner en 43:a i fotoväskan häromdagen...

Vad ska vi säga för datum? Under en helg känns smidigast. För mig är det dock ganska fullt upp de tre närmaste helgerna, men kom med förslag!

Plats? Vi skippar Växjö och tar oss lite längre söderut. Olofström kanske?

Funkar för mig..datum?

Har några FA* jag kan bidra med..
 
Slänger ut ett förslag på datum:
12 maj!

(En lördag borde väl vara bäst kanske, och jag kan för det mesta endast udda veckor)


Funkar Olofström? Karlshamn är ju inte långt ifrån heller...

Ingen som sitter på en prime på sådär 28,30 eller 31mm?
 
Platsförslag

Hej,

Kanske Bellas Place (Det nya 50-tals stället i Bromölla vid E22:an) är en lämplig mötesplats?

Gott om plats att slänga upp utrustning på borden medan man tar en fika, flera bra ställen i närheten att testa linser på (jag misstänker att minst en i detta gänget har rejäla FA* telen).

Lätt/relativt snabbt att ta sig till både från Skåne/Halland/Blekinge/Småland.

Vad säger ni?

Vad det gäller utrustning kan jag bidra med en del FA/FA*/DA* och en massa krimskrams som mellanringar/convertrar/refconverter/blixtar osv...

MVH/Torsten
 
JaHa vad säger ni nu då. Sebbe_j icehacker andnils ? + alla ev övriga intresserade.

Jag gillar Ryhfeeds förslag och är på. Kan vi hitta en lördag? Känns som att det är lättast en helg.
Jag har en 31a om det kan locka någon ytterligare :)) Tycker redan det låter som att vi kan få ihop ett hygglig arsenal att testa, själv sugen på din 43a Sebbe_j som av en lycklig händelse trillade ner i din väska ;-)

Så kom igen nu....28 april, 5 maj, 12 maj? 19 och 26 funkar inte för mig.

//Martin
 
12 maj funkar för mig!

Jag tycker också att Ryhfeeds förslag låter trevligt! Ska vi säga det?

De objektiv jag tar med mig blir FA 31, 43, 77 ltd. Kanske nåt mer.


Mvh Sebbe
 
12 Maj passar nog utmärkt för min del. Ingenting bokat då så ett Geekmeet är noterat i kalendern! Bellas place, ligger det på samma gata som Markislagret? Eller var?
 
Vägbeskrivning till Bellas Place

12 Maj passar nog utmärkt för min del. Ingenting bokat då så ett Geekmeet är noterat i kalendern! Bellas place, ligger det på samma gata som Markislagret? Eller var?

Om du kommer från Norr: följ vägen fram till rondellen omedelbart norr E22. Titta åt höger = Bellas Place.

Om du kommer från öster: Ta första avfarten från E22
Till Bromölla, kör igenom första rondellen, kolla vänster = Bellas place

Om du kommer från Söder/Väster: Ta första avfarten från E22 mot Bromölla, kör tre kilometer förbi allting, precis innan påfarten till E22 kolla höger = Bellas Place.

Bellas place ser ut som ett motell med halvcirkelformad (stor) servering. Har parkeringsyta åt ca tre jumbojet och femhundra bilar samtidigt. Ganska svårt att missa...

Vi ses.

Med vänlig hälsning,/Torsten
 
12 maj, Bellas. (Åkte förbi detta ställe för någon vecka sedan - ska bli spännande att spana in det på närmare håll).

Hoppas på att få testa 31:an :)

/Anders
 
Liten aptitretare för att locka flera deltagare

Ok , liten summering av de linser som kommer att finnss tillhands så här långt:

ALLA limited både FA och DA

16-50, 50-135, 55, DA*

MacroFA 50/2,8 och 100/2,8

FA* 24/2, 85/1,4, 300/4,5

K50/1,2

Pentax 6x7 600/4 med K-adapter

...och jag tycker att Kis gott kan avslöja sina pärlor nu...

Med vänlig hälsning,/Torsten
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.