Annons

Pentax D-Li 90

Produkter
(logga in för att koppla)

johanni

Aktiv medlem
Någon som lyckats få tag på extra batterier till K7an än? Verkar inte finnas någonstans i Sverige iaf :(
 
Nej, har kollat regelbundet, men ingen verkar ha fått in något ännu. Är det någon som lyckats köra slut på batteriet? Pentax påstår väl att det räcker till 1000 bilder. Jag har fått tag på ett batterigrepp, och tänkte sätta vanliga batterier i det som reserv, och ställa in så kameran använder kamerans batteri först.
 
få väl bli så tillsvidare :(

Någon som sett siffror på hur många bilder man kan ta med 6 AA i greppet?
 
Jag håller på och testar AA (alkaline) just nu, är uppe 125 exp utan att det märks något på batterindikatorn.

/Mats
 
Finns hos Cyberphoto nu.

Jag har även mejlat Batteriexperten och frågat. Dom skulle "efterfråga detta batteri" hos sin leverantör.

Batteriexperten brukar ju vara rätt mycket billigare än orginalen och jag har i alla fall inte haft några problem med dom batterierna!
 
Köpte ett pirat hos batteriexperten till min Casio F1. Det funkar bra men bottnar inte riktig i laddaren så jag får stoppa en papperstuss emellan.

lm
 
Obekräftad leveranstid.

Jag beställde mitt extra batteri 090723, och har ej ännu fått det tills dags dato.

Beställt från Cyberphoto.
 
Det verkar som om det inte finns några batterier i Sverige, jag beställde ett extra batteri samtidigt som jag beställde kameran (090519). Men inget batteri har visat sig ännu. Batteriet verkar finnas i USA (Amazon, B&H och Adorama). Så det är väl bara att vänta. Tur att batterikapaciteten är så pass bra som den är. Jag har ett sex-pack AA Litium i väskan som reserv.

/Mats
 
Bh var inget problem att köpa ifrån, frakten är ganska dyr, men om man går ihop med någon så hamnar man ungefär på sverigepris med momsen.
 
Jag orkade inte vänta längre och priset är väl högt, så jag
beställde ett piratbatteri från bestbatt.com för $26.90 (nu prissänkt till $18.75) och det har fungerat bra hittils.Frakten kostade $11.87.
 
Har väntat på batteri i veckor, så kanske åker förbi Fotokungen imorgon då. Å andra sidan vägrar ju batteriet att ta slut. Som mest har jag fotat 770 bilder på en session, och det klarade batteriet utan problem, och sedan har man ju vanliga batterier i greppet som reserv. Men ett extra batteri att alltid ha laddat är ju en god idé.
 
Fick precis mina 2 batterier från Fotokungen - Sareksemesterm är räddad :)

Första gången jag handlade därifrån, snabb leverans, finns kvar i lager för den som är intresserad
 
Hemkola

Nu har det levererats så jag har nu två batterier ,fick det levererat i går fredag tillsammans med fjärrkontroll och fyra hemkolor från cyberphoto.

Hemkolorna är nu slut och batteriet är laddat ,så jag är för tillfället nöjd.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.