Annons

pentax, canon eller nikon??

Produkter
(logga in för att koppla)

saruzza

Ny medlem
Hej! Jag är på jakt efter lite råd. Vill köpa en ny kamera men är osäker på vilken...
Har en pentax MZ-10, vilken jag är väldans nöjd med. Har nu kollat på pentax digitala systemkameror, canon EOS350D, eller nikon D70.
Till min pentax har jag 2 sigma objektiv. Om jag väljer en digital pentax, kan jag i så fall använda de gamla objektiven??
Skulle vara väldigt tacksam för lite tips och synpunkter.
Hälsningar Sara

Hej!

Jajamensan, du kan använda dina gamla objektiv till din nya pentax :)

Jämförelser mellan de olika kamerorna du föreslår är mycket av en smaksak, det bästa brukar vara att man försöker känna på kameran, kolla hur ljus sökaren är, reglage mm. Och så söka runt på olika ställen på nätet efter recensioner, t.ex. www.dpreview.com .

Mvh

Patrk

Om du titta i butiker har du säkert sett Pentax systemkamera istDL men kanske ännu inte Pentax senaste kamera K100D. Den har just börjat levereras och lite mer info om den kan du hitta bl.a. i Pentaxforumet här på FS!

Hej igen,
Tack för de båda svaren.
Ja, jag har läst en massa om K100D, och den verkar vara bra för mig. Och kan jag använda mina gamla objektiv såblir det nog en ny pentax.
Ska kolla lite mer i forumet och ge mig ut och se om jag kan hitta den i nån butik!
Tack för hjälpen

Mvh
Sara

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar