Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pensel/stämpel lyser igenom

Produkter
(logga in för att koppla)

ottosboyen

Medlem
Hej alla !

Jag har gjort en egen "vattenstämpel". Skapade ett nytt "ark" först, sen gjorde jag min logga och sist så körde jag edit-Define brush preset.

Jag har alltså en pensel med min logga,

nu kommer problemet:

Den tyckt bli "genomskinlig" och syns dåligt på bilderna. Opaciteten och flow står på 100% men ändå så tycker jag att de lyser igenom och man ser inte riktigt vad som står om man kollar hastigt. Tycker detta är EXTREEEMT störande.

Tips??? tack på förhand
 
Nej inte så vitt jag vet. Hur vet jag det ?

Kör bara rätt på "background" eller så kör jag ett nytt lager uppe på bilden. Blir samma resultat :S
 
Har nog kommit fram till att det är nått knas med penseln som jag inte begriper mej på. Mycket konstigt,. Jag tryckte enable airbrush mode, och helt plötsligt blev det bra ! Men....Det är bara på vissa områden av bilden som texten blir klar och fin i sin färg. Fattar inget
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.